söndag 2 november 2008

Vad hände med dom ljusa kvällarna :(

MEN HALLÅ!!!
Vad hände med ljuset!!?? Redan kl 17,00 var det mörkt! Oj va fort det gick för hösten att gå över i mörka vinterkvällar! Vist jag gillar vintern, eller de månaderna innan jul älskar jag.
Jan-feb och mars genomlider jag. Men inte var jag berädd på att ljuset skulle förvinna så fort!

Men jag va en duktig tjej även i dag... japp, jag gav mig ut och sprang i mörkret :)
Denna gång utan regn, skönt, men attans vad halt det va!! Vilken känns i mina smalben nu...
Oj vad det sved i benhinnorna. Men jag gjorde min planerade runda :)

Innan jag gav mig i väg var mamma och jag iväg och köpte vinterkläder till Rasmus. Jag hade fått för mig att han kunde ha sina från förra året (ja, ja vet, så j***a naivt och korkat!)
Men när vi var ute i dag på dagen såg jag att de inte gick, dom var för små. Ja fick lite lätt panik, vi har ju inga pengar, men han måste ha kläder!
Jag berättade för min lådsaspappa att vi skulle sticka iväg och köpa kläder till Rasmus..
Behöver du pengar till de, frågade han.
Nja, jo, ja, de e klart, ja har ju inga pengar egentligen, sa ja.
Men du får du av mig, sa han och pinade i väg och kom tillbaka med 1000kr!!!
Men OJ sa ja, så mycket behövs inte, tyckte jag. Jo, ta resten och köp nått till Rasmus eller dig själv, sa han glatt innan vi gick.

Jag köpte bara till Rasmus, Tyvärr, så var overallerna slut (!!!!) så det blev:
1 jacka
1 par byxor
2 par varma vantar
2 par finger vantar
1 mössa
1 halsduk, modellen man drar över huvudet
1 maccasiner

Allt detta gick på 1025kr!!

Jag har helt klart världens bästa lådsaspappa!! :)

Oj va snygg rasmus kommer bli nu :)

5 kommentarer:

Beas sa...

Du verkar både ha en fin låtsaspappa och en biologisk pappa.

Förstår dig i din saknad. Saknaden kan kännas överväldigande ibland.

Barnen hade stora, men viktiga och känsliga frågor igår vid mammas grav. Frågor som jag själv ställer mig, men inte någonsin kommer få svar på.

Kajsan sa...

Hej tjejen!
Sorry att jag varit som bortblåst ett tag... Influensan har kommit på besök hem till oss och samtidigt drog nya Magdas bloggen igång nu i helgen och allt har varit minst sagt "mycket" ;)
Kikar in då och då och har minsann sett att du varit duktig med vikten och motionen! :) Bra jobbat!!! :) Själv har jag inte vägt mig på över 1v så jag vet inte... E inte så lätt heller att vara "duktig" när man e sjuk själv och samtidigt ska ta hand om två små sjuka barn. Alla krafter jag hade gick åt till barnen... Så matlagningen var det väl lite sådär med ;)!
Skivan vart det tyvärr nåt galet med! Gick inte att installera... Men jag har fått en ny version nu (samma) som funkar... Datateknikerna sa att det kunde ha skedd i posthanteringen... Så tack snälla iaf för att du gjorde tappert försök och la ner så mkt tid och energi! :D
Nu ska jag bara lära mig oxå! ;)
Kram...

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Ja jag vet, det är ju becksvart ute! Lite dystert är det allt. Fast mysigt att tända ljus....
Vad skönt att få så mycket shoppat till Rasmus!
Sanny klarar sig ett tag till med förra årets overall som tur är...

Anonym sa...

Naw, mörkret är underbart ju! Jag gick själv häromdan i natten och lyssnade på en Beck-bock! Det var rysligt, haha. "Liket låg skändat i bloduga plastpåsar..." Varje ljud var mördaren ;P

Va snäll han var!! När jag blir rik så ska jag skämma bort er med, haha.

Kramar

Kajsan sa...

Jag tänder massor med ljus! :D Både ute och inne! ;) Så grannarna må tro jag e tokig å fåglarna myser! hihi...
Kram!