tisdag 7 april 2009

Nu blommar de :)

I trappen upp till övervåningen hänger jag alltid upp de senaste LO:n,
de känns så tråkigt att ha suttit å pillat och sen bara slänga in dom i albumet.
Därför har ja en "tvättlina" som ja hänger upp dom på innan de åker in i albumet.
I dag har jag bytt ut de gamla, mot de nya ja gjort.
Såhär ser de ut nu.


Å dessa stackare åkte in i albumet...


En som handlar om min bästa julklapp!
Ett paket FULLT med scrappsaker i från Åsa/badanka.



Ett om Kajsas 10:års kalas.
Jag gillar detta kort på Kajsa, de syns att mina barn är vana att bli fotade å gillar de, för dom ställer så snällt upp... alla utom Rasmus som lessnar ibland på mig å mitt fotande!


Denna handlar om en av Rasmus favorit julklappar, en egen gitarr!


Kolla vad jag fått av mamma i dag!
Ur söta små pansèer, eller kallas de violer när dom är så här små?
Ja tror violer.


Det bästa är att det är en massa olika färger i samma låda!!!
Annars brukar ju lådorna bara innehålla en färg.


Ljuslila


Orange


Gul

Gul/lila

Å vissa är så mörkt lila att de ser svarta ut!!
UNDERBARA, ja har dock ingen jord, så ja får köpa de i morrn.

Jag är ju inte så lång... bara 155cm...
Precis vid våran ingång har vi vårat plommonträd.
Alla långa brukar klaga att de sticker ut en gren mitt i gången som dom får i ögonen. Inget ja lider av...... :) Men ja vill ju inte skada nån, så i dag åkte grenen av. Jag sågade av den och satte den i ev vas i fönstret.
Ja tänkte att de kanske kan bli lite söta blad å så... vi får väl se..



I går kom Rasmus farmor och farfar förbi med påskägg (å ett påskpaket till mig :)
Dom åkte utomlands i dag och är inte hemma under påsken, de är därför vi får redan nu.
Ja la fram Rasmus ägg på bordet, tänkte de kunde ligga där å se fint ut.

Rasmus spanade fort in de när han kom hem från dagis....
Mamma, ja få ägg, bara hålla lite....
De är klart han får hålla lite....

Hmmm, vad är detta, har farmor tejpat ihop ägget....


Mamma, ja får inte upp....


Sitter fast!! Hjälp!

Mamma hjälper.

Rasmus öppnar, ska bara kolla lite....

Hmm, va e de för konstigt...
(de låg en peng i ägget också)


Ååå kolla där, den godisen ser god ut, mamma ser nog inte....
om ja tar en godis......
Men de gjorde ja, å säger, Men Rasmus, de är inte lörda i da!!
Du får inte ta nån godis nu!!


Nähe, då får ja väl lägga tillbaka godisen....


Ja lägger den här, där ja hitta den...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, har följt din blogg ett tag. Jättefin är den! Har blivit lite nyfiken på scrapbooking, och ska för första gången göra ett blad till en jättebra kompis, som jag bott med nu under ett skolår på Gotland. Vi kommer att lämna varann nu i maj, och tänkte sätta ihop ett ark med lite minnen, foton på oss. Har sex stycken, är det för många? Och har du några andra bra tips? =) Ha det bra, Sofia

/forgetmenot.blogg.se

Jeka (Jessica) sa...

Vad cool han är, Rasmus då ;-)