lördag 9 maj 2009

I min trädgård

I går va de dax för Kajsa att ha match igen.
Vi va nog lite nervösa i går, vi förlorade ju förra matchen.
När vi kom fram fanns det inga omklädningsrum eller cafeteria, de va bara en grusplan vid sidan av vägen. Vanligen så brukar jag vara med tjejerna i omklädningsrummet innan och efter match. Men i går fick jag gå en liten runda med dom. Det brukar vara en annan av ledarna som gör det, men då han inte var där i går så fick jag valla dom :) Inte helt enkelt att ha 10 tjejer som har benen fulla med spring och tjattrar oavbrutet och frågar ut mig om ja vet på vilken position dom skall få spela. Dom är helt underbara och jag saknade verkligen min stum i omklädningsrummet!
Men matchen gick bra, dom van med 2-1.


Då Kajsa är back får hon sköta inkasten.

När man ser dessa bilder undrar man om de är fotboll eller dans hon går på :)

Tjejernas underbara glädjedans när dommar blåste av och matchen va slut.


Micke klappar om sina vinnar tjejer.


Kolla in Micke, vilket underbart leende! Fyllt av kärlek och stolthet för sina tjejer som står och sjunger tacksång för motståndaran. Efter de rusade dom som vanligt till oss i publiken och gjorde vågen och vi föräldrar sjöng våran tacksång till tjejerna.


Jag lovade för ett tag sedan att visa bilder på vårt nya "grönsaksland"
Här är innan bilden.


Å här kommer efter bilden!
Å trot eller ej, men de har faktiskt redan börjat att komma upp öite grönt!
Vore ju väldigt bra om ja hade kommit ihåg vart jag sådde vad.....



Kolla de växer :)


Men de blommar en massa i min trädgård också!
Bla plommonträdet. Men inte lika mycke som förra året, kan ju bero på att jag beskar det väldigt hårt i höstas.


Det har även kommit blommor på min löjtnanshjärta!
En favvo buske som påminner mig om min farmor som hade det på sitt land.


Lite tulpaner, påskliljor och pärlhyasint blommar också.
I da efter frukosten åkte vi till Granngården och köpte en buske till Therese som skall ha födelsedagsfest i kväll. Dom köpte hus förra året, så vi tyckte att nått till trädgården kunde bli en bra present.
Micke va på bra humör, för jag fick köpa en gullvivaplanta, smultron och nya "tjejblåbyxor"!!
Å va gla ja blev över byxorna! Ja har kollan in dom länge, de kommer bli så skönt att ha dom när ja gräver, beskär och har mig i trädgården och när vu byter staketet! Jippy, mina egna arbetarbyxor!!


Jag har en J***A massa små solar i min trädgård också!!

Just nu är Micke och kollar på sin lillebror som spelar fotboll och jag sitter och lyssnar på konsertens låtar och övar mina stämmor. Ja har så högt att ja snart pajar högtalarna! Men va underbart de är att sitta här å få lyssna hur högt och hur många gånger i rad man vill!!

Inga kommentarer: