tisdag 12 maj 2009

Vart tar alla strumpor vägen???

-Mamma, mamma, ja gå mormor?
-Ja vet inte, du får ringa å fråga.
-Ok, va numret?
Vi hjälps åt med numret, jag visar och Rasmus trycker.
-När mormor svarar måste du säga "hej, det är Rasmus".
-Hej, de rapupp, ja komma dig?
-JA FICK!
-Ok, men då måste du sätta på dig blöja och byxor, du kan inte gå nakenrumpa ute nu, det är kallt.
-Ok
-Mamma, mamma går inte.
När ja kommer in hittar jag Rasmus såhär :) Snacka om att se dum ut :)

-Ja gå mormor bada, då ja måste ha ögon.
Ja ja, tyckte ja, kan han väl få ha, hoppas ingen ser honom :)

En glatt fnissande mormor ringer lite senare och berättar hur Rasmus rusade in när hon öppnade dörrn och sa att han skulle bada badkar!
Hon kom hem med honom nybadad och inlindad i en handuk.

Var tar alla strumpor vägen? Hur kommer det säg att man slänger in två å de bara kommer ut en?? Alla strumpor som inte har nån att leka med slänger ja i en gul Ikeapåse. I söndags tyckte ja att de va nog me allt tjat om att ingen har strumpor (leta i den gula Ikeapåsen brukar ja säga när nån klagar, vilket brukar resultera i att den som gnällt går utan strumpor) Så ja satte mig ner och började sortera upp alla strumpor... ja fick ihop 114 par!!! Helt sjukt 114 par!!
Så nu kanske jag slipper tjatet ett tag....




Ville visa att mina rosor jag fick i bröllopspresent fortfarande blommar!
Ljuvliga är dom! Ja blir så lycklig varje gång ja kommer ut i köket och ser dessa underbara rosor! Helt otrolig färg! Jag älskar verkligen att få blommor!


När man är mamma måste man verkligen va bra på mycke saker (inte bara sortera strumpor:) Bla är de inte helt fel att kunna slänga ihop en legogrävmaskin :) Snygg va :) Undra vem som är gladast, Rasmus eller ja, ja e nog helt klart stoltast ;)
Här hemma planeras de mycke mycke spännande grejer (nej, ja är inte me barn!) Ja kan inte säga en va de är, men ni kommer se, inte så speciellt för er, men dö skönt för mig å Micke! De planeras blommor, skissas, räknas och funderas en massa här hemma! Som sagt, spännande tider för oss :)


Inga kommentarer: