tisdag 16 oktober 2012

Babyshower

Mina bästaste vänner!
 
Wiiiiiiiiii
Jag har fått världens bästa babyshower!!
Bästaste Helena hade fixa finaste babyshowern med JULtema till mig!
Det enda jag viste var att jag skulle på till Helena, inte vilka som skulle komma eller hur det var upplagt, planerat.
 
Ett litet tipps.... är du bjuden på kalas, kom inte 2 timmar för tidigt....
Av nån andledning fick jag för mig att det började kl 14...
En mycket chockad Helena öppnade dörren, ja kan lova att ja inte fick komma in utan snällt fick vända hem igen! Såklart! å gulle Helena skjussade hem mig trotts att jag kom fel tid!
 
När jag sen kom tillbaka... rätt tid.... väntade detta underbar gäng på mig!
Mina allra bästaste tjejer!
Å inte nog med att dom var där, helena hade fyllt sitt hem med JUL!!

 Finaste Milo, vars förlossning jag var med va såååå fin i sin totmtedräkt!
 Kajsa tog en massa fina bilder på Milo


 P:S bilderna är inte ordentligt redigerade, bara lite snabbt med datorns egna fotoredigering, tänk va fina dom skulle bli med lite photoshop ;)
 Som sagt, helena hade fixat jultema!
Ni som känner mig vet att jag äääälskar jul!
Vi började med glögg, ljuvligt god alkoholfri, pepparkakor med mögelost och sjukt god ingerfäraknäck!
Sen julmat! Köttbullar, skinka, ägg, potatis, sill å grym jansson!!

 Ingefäreknäcken OMG!!
 Helena hade julpyntat hela sitt hem!

 Hennes fina dotter Sanny var lucia :)
 Tomten kom med paket :) Så roligt!!
 Alla fina tjejer hade presenter med till mig! Så fina saker att jag skämdes!
Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta!
 Min goa Kajsa ville hänga med, kul att hon ville hänga en söndag med sin mamma och hennes vänner. Här har jag "snott" en bit pepparkaksdeg av Sanny till Kajsa.
Sanny stod och fixa pepparkakor och doften när hon plocka ut dom ur ugnen...
Ljuvlig, underbar!!
 Helena och Sanny har världens finaste/mjukaste katt!
 I varje vrå fanns det julpynt!
 Självklart spelades det jullmusik!
 Alla hade tagit med sig varsit ljus, som dom tände och sa nått fint om den kommande bebisen!
Usch, ja blev så rörd!
Här säger bästaste Maggan, som jobbar med mig och är Helenas storasyster något fint.
jag saknar Maggan massor och det var så kul att hon va me.
Vi babbla å babbla å babbla! :)
 Mästerbagaren Frida med goa Malte. Frida hade bakat en sån god kaka!
Hon hade också med sig Me&I nya höstkollektion.
Såååå mycke snyggt!!
 Malin... undra om inte alla bebisar gör henne lite bebissugen ;)
 Min frissa Anso hade köpt ett så fint hjärtljus :)
 Kajsa och Milo
 Micke och Rasmus var gulliga och kom och hämta Kajsa och mig.
Micke snodde snabbt åt sig Milo

 Jessica hade gjort suuupergoda brända mandlar till mig!
ja måste säga att jag va grymt impad över dessa... Jessica kan knappt koka tevatten ;)
Eller så har hon i alla år lådsas att hon inte kan, för dessa va grymma.
Å så hade hon virkat en äggvärmare åt mig!
Hon vet att jag brukar ta med mig ägg i handväskan som mellis, och nu hade hon fixat en virkad "påse" som jag kan ha mitt ägg i!!
 
Jag kan inte med ord beskriva vad tacksam jag är över dom tjejerna som kom, för min skull.
Alla fina presenter, allt jobb Helena hade lagt ner!
Det blev en helt perfekt babyshower!
 
Underbaraste tjejer som va me, jag älskar er!!

3 kommentarer:

J sa...

Å vilka fina bilder!!! <3
Du är sååå värd den kvällen. Love U vännen!
Lova att ringa när det är dax för lilla bebben att komma ut, för jag får väl följa med den här gången också???....vi e ju ett så bra team ;)<3<3<3
Puss älskade vän

Cuisette sa...

Underbart! Jag blir alldeles varm i kroppen av dina bilder. Längtar verkligen efter jul nu!

Karin sa...

Jessica :) TACK är så glad att du kom, du va sååå fin :) å Milo, underbar!! Å du vet, Micke säger nej till allt gästpel på förlossning. Du är inte den enda som vill, denna förlossningen verkar väldigt poppis :)

Cuisette, va kul att ja kunde skrapa fram lite jullängtan i nån mer ;) tänker mycke på dig och hopoas att det går bra för er där hemma med lilla prinsessan!