torsdag 18 oktober 2012

mysdag

 Idag har den här lilla krabaten hängt med mig....
Han va så "plutig" och trött i morse och klagade på ont i magen. Det är så svårt de där när dom klagar på ont i magen, har dom ont eller vill dom bara vara hemma?
Då två av hans bästa kompisar precis varit magsjuka och mormor och morfar som han var hos hela helgen också har ont i magen så skulle det ju kunna vara så att han verkligen hade ont i magen.

Det har hänt att jag inte trott honom och tvingat honom till dagis och sen har han kräkts när hon kommit dit.... usch då skämms man och är verkligen universums sämsta mamma!

Men som sagt, han fick vara hemma. Han har varit väldigt lugn endå idag, så helt ok är han inte.
Idag hade jag besök på MVC. Rasmus fick såklart hänga på.
 Självklart är det lättare att gå till MVC utan en 6 åring! Men han skötte sig endå helt ok.
Å kolla in valet av strumper.... helt klart orkade han inte leta efter två likadana, men vad gör det egentligen! Varför måste man ha två likadana strumpor....
 Jag fick stick i fingret, mätt mage, lyssna på hjärtljud. Rasmus såg lite intreserad ut när hjärtljuden hördes :) Hon (ska vi sattsa på att det är en hon??) är fortfarande inte fixerad utan ligger rörligt. Vilket inte är helt konstigt när det är 4 barnet.
Vi pratade lite om "rädslor" jag har inför förlossningen. Hade varit lättare att prata om inte Rasmus varit med, men det gick bra endå.

Det jag är rädd för är att tappa kontrollen, få panik, det är det värsta jag vet och att det skall bli en låååång förlossning. Vilket barnmorskan tvivlade på att det skulle bli med tanke på att det är 4 barnet.

Bästaste Helena hörde av sig i morse och frågade om jag ville ha skjuss till MVC!!
Det ösregnade när hon ringde... så jag menar, kan man ha mer tur??
Medans jag och Rasmus var på MVC kika Helena i butiker och sen gick vi tre och fikade!
 Rasmus lyckades tjata till sig både en sockerkringla och en chokladboll.
För mig blev det en räkmacka och prinsessbakelse :)

Vi hade det riktigt mysigt, så skönt att få komma ut och se/prata meed lite folk och Helena och jag hinner inte träffas så mycket, så extra trevligt att få ta en sväng med henne.

Men att hon orkar med mig är ett under. Jag bara babblar å babblar å babblar.
Här och var slänger hon in väldigt kloka ord som jag suger åt mig som en svamp.
Hon är sååå klok, säger precis vad hon tycker, hon jamsar inte med bara för att vara en bra vän och jag uppskattar hennes ärlighet såå mycket!
 Ehhh hallå... vart är mina fötter?? det var ett tag sedan jag såg dom.....
 Om jag lutar mig fram så hittar jag dom :) Men underlivet..... nä de har ja då verkligen ingen koll
på :)

I morse cykla en av mammorna i Rasmus klass förbi mitt köksfönster. När hon säg att jag var hemma svängde hon in en sväng och tog sig en kaffe. Väldans mysigt!! Hon är som en glad underbar fläkt och alltid rolig att vara med. Med tanke på att jag inte pratat med nån mer en min familj och inte varit utanför dörrn på 3 dagar så va dagens umgänge med Sanna och Helena väldigt trevligt!

Torsdagar betyder städdag hemma hos oss....
Inget varken Kajsa eller Micke såg speciellt glada ut över när jag påminde dom :)
Micke tog badrummet, Kajsa dammsög å jag..... kollade på.... :)
Nä, jag städade köket lite, tvättade och har lite tvätt att vika och strumpor att para ihop.....

I morrn är det äntligen fredag igen!
För min del kanske det inte spelar så jättestor roll, förutom att det blir extra god mat och godis.
Men min stackars familj är riktigt trött och sliten nu, så helg kommer sitta fint!!

Inga kommentarer: