måndag 16 augusti 2010

Dum mamma

Usch i da har ja varit en dålig dålig DÅLIG mamma!! Värsta sämsta sorten mamma! :(
Ja skäms när ja skriver detta, så varför berättar ja de kan ni undra..... ja de undrar ja me!?
Men men, j började 06,00 i morse, jag går till jobbet på morgnarna, så ja gick upp runt 04,30 i morse, eller klockan ringde då, men ja va dö å snoosa lite :)

Så när ja kom hem från jobbet hade ja sån sjuk huvudvärk att ja la mig på soffan en liiiten stund, ca 15 min innan de va dax att gå till dagis å hämta Rasmus. Ja hade fortfarande sjukt ont i huvvet å kände mig nästan full, yr å vinglig.

Rasmus va gla när ja hämta honom, ja hade släpat me mig hjälm å cykel så han kunde cykla hem. När vi nästan va hemma fick han för sig att han skulle till bästa grannarna å leka, ja ville att han skulle va hemma för han har varit borta hela helgen (på landet med mormor å morfar) vi har saknat honom är ja kände att ja ville ha honom hemma.

Då kasta han cykeln å satte sig ner å skrek.....
Men snälla Rasmus sa ja, inte börja så här nu, ja har ju precis hämtat dig, vi kan väl ha mysigt en liten stund innan du börjar å bråka!!??
Ja blev ledsen å besviken hade ont va trött å matt.
Ja tog upp cykeln å försökte bära den å kläderna från dagis å ta Rasmus i handen, men han vägra gå, vilket inte gjorde mig gladare.....

Men snälla Rasmus stå upp, gå! Du kommer inte få gå till grannen om du håller på så här å bråkar, då de va tungt med cykeln å bökigt me kläderna så hiva ja cykeln över staketet så ja kunde bära en arg Rasmus hem!

Cykeln gick sönder! Å nu känner ja mig så dum så dum, Rasmus har ingen cykel längre å han som älskar att cykla! Ja sa ju att ja varit en tok dålig mamma i da :(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara mamma. Ibland gör man misstag. Jag har varit en urdålig mamma hela helgen som bara har varit arg och gråtit. De viktiga är att amn säger att man har gjort fel och ber om ursäkt.
Kram

Lillasyster Sanna sa...

säger som föregående talare, det var ett misstag. Du har inget att skämmas för. Men kanske att du nästa gång inte tar med cykeln direkt utan först hämtar honom, har honom hemma en stund så ni hinner landa med varandra, och sen eventuellt cyklar med honom. Å andra sidan har jag aldrig haft barn och känner tyvärr inte Rasmus så han kanske är superenvis på att få cykla bort på en gång, fast du inte påmint honom om cykeln.

Men som sagt, en dålig mamma är du INTE!
Du gör så gott du kan! Jag har nog sagt det för sällan, om nånsin, men jag beundrar dig som fött och klarat av att ta hand om 3 barn!

Många kramar

Helena sa...

Självklart är du inte en dålig mamma. Man får tappa humöret men som redan sagts så är det bra att be om ursäkt och kanske även förklara varför man 'ballade ur', tex mamma har ont i huvudet och är trött.
Jag brukar sätta mig och ta upp min son i knät och så kramas vi och blir sams. Sen är vi glada igen. Du gör ett bra jobb, tänk på det!