torsdag 9 december 2010

Let it snow :)


Jo ja vet de e kallt ute, å min man muttrar varje dag om hur tungt de är att jobba ute i denna kylan å jag förstår honom... men.... åååååå va vacker de är ute å åååå va ja älskar att vi just nu har en vit jul!!! Allt gnistrar å de knastrar under fötterna när man går :)


håller detta i sig lika länge som förra året lär ja garanterat klaga å längta efter blommor å vår, men just nu njuter ja bara :)



De finns vissa saker jag verkligen går igång på!! Detta är en av sakerna!!

Storhandla! Men just nu har vi inte tid att storhandla, så vi handlar på nätet och får allt hemkört!



Detta är mat för två veckor till våran familj :)
I söndags satt jag å filura ihop matsedel för veckor, gick in på nätet och bocka i å ida är de här, smidigt! å ja slipper släpa runt på en dagistrött åring i affärn.

I måndags kom bästaste frissan Anso hem till oss. De är inte bara handling vi inte tycker vi hinner me... även klippa håret på barnen. Som tur är så tyckte Anso att de va helt ok att vara frissa i vårat vardagsrum :) Madicken har länge tjatat på att hon vill klippa av sig håret, nått ja inte velat. Men ja måste erkänna att ja tycker att hon blev super duper fin i sitt korta hår.
Inser dock i skrivande stund att ja helt glömt bort att berätta för mitt ex att Madde klippt av håret!! Förlåt Fredrik, du Madde har klippt sig lite, e de ok?? :/
Kajsa ville bara klippa topparna, så hon fick sig en välbehövlig topp klippning :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söt hon vart (Madde)!!

Nina

Anonym sa...

Vårat land är verkligen vackert nu! Men kallt.... Vilket härligt kort på dig och din man du har lagt in och jag måste säga att jag älskar eran tapet i hallen! Den väcker stort ha begär hos mig. Kram

Anonym sa...

Tur att jag viste att Madicken ville klippa sig. Och att vi pratat om att jag tyckte de var helt okej;) Hon blev jätte söt. Men det blir nog ändå lite ovant när jag ser henne.

Exet

Hemmabloggaren sa...

Handlar också käk på nätet. Största anledningen är att vi bor högt upp på ett berg och bara det gör det värt de 85 kronorna det kostar i frakt.

Finfin frippa förresten...och tjej!