tisdag 5 april 2011

Akuten

Vilken trevlig början vi har haft på veckan.... NOT! Hörde redan på söndan att Rasmus hosta inte lät som "vanlig" hosta, hörde att det va krupp på gång..... Å mycke riktigt, senare på söndakvällen fick han svårare och svårare att andas. Ett tag grät jag faktiskt, med ansiktet inburrat i hans hår, så att han inte märkte att ja grät. Jag brukar inte bli så rädd att jag gråter, men att se hans panik i ögonen är läskigt! Så det blev akuten på natten. På måndan va jag ledig och planerna va att följa med dagis till brandstationen, nått Rasmus har sett fram emot lääänge och alla läkare och sköterskor fick höra på akuten under natten att han och mamma minsan skulle till brandstationen. Så när morgonen kom kunde jag inte annat en att väcko honom trotts att6 vi båda va helt slut efter nattens bravader. Hur skulle jag kunna säga till honom att de inte skulle bli någon brandstation... omöjligt! Så efter samlingen tågade jag en pappa till två föknar och 9 barn iväg mot brandstationen!! Det började med att vi fick se alla brandbilar m.m ovanifrån. Sen fick vi se köket, deras vardagsrum, träningsrum och sovkorridor.


I denna maskin tvättar och torkar man brandslangarna


Sen fick vi pröva brandmanskläderna




Å bäst av allt! Vi fick åka brandbil :) Med syrenerna på!



Spännande tycker Rasmus och mamma




Det blev en bra dag, men Rasmus och jag va väldigt trötta och gick hem och toksomna!!


På kvällen hade jag utvecklingssamtal med Madicken och efter de kören.

Vi sjunger så roliga låtar denna termin! :)


Veckan börja med sjukhusbesök och den rullar på med utvecklingssamtal för Madicken i måndags, utvecklingssamtal för Kajsa på ons, tandläkaren på tor med Kajsa och läkaren med Madicken på fre. Å så ska jag hinna att jobba också!

1 kommentar:

Jessica sa...

Du e helt otrolig Karin! Att du orkade...Du e beundransvärd! Söta Musse, de syntes verkligen hur trött, men lycklig han var på brandstationen :)KRAM