onsdag 20 april 2011

Kärlek i många former

Hitta den här annonsen i tidningen!!!



Skojig grej tyckte jag och skicka en liten glass till min man!!







Kärlek kan man visa på många olika sätt, eller hur!?



De behöver inte alltid vara rosor och dyra presenter.




En da när ja kom hem låg denna lilla påse på bordet! OJ va gla ja blev, Micke hade köpt fiberhusk till mig när han va å handla, nått ja länge sagt att jag vill ha men glömt att kolla efter när ja varit i affärn! De är kärlek de!








Kärlek kan man också känna när man ser sin lilla familj (tjejerna är tyvärr hos sin pappa just nu) sitta och äta midda, dom har tagit sig till mitt jobb så jag kan pussa lite på dom. Där sitter dom i solen och äter medans jag jobbar. När jag jobbar sent och knappt hinner att träffa min familj är detta guld värt, trotts att ja jobbar och ser dom genom fönstret.....







Kärlek till mat!



Just nu äääälskar ja nötter! Har köpt en massa olika nötter och lagt i en skål.



Nötterna har jag på mezeyoughurt med lite honung, passar bra som frukost midda eller mitt i mellan :) Å nötter är skönt att ta till om man är sugen på nått. Me love nötter :)






Kan man "älska" nån man knappt känner.... ja de kan ja!



Här om kvällen va ja och en tjej ur kören på Peter Jöbacks konsert!



Peter är en av mina stammisar på jobbet och vi snick snackar om lite allt möjligt när han är inne och handlar. Han är så lugn, glad och possetiv, han lyser upp en dag med sitt leende. Här om veckan tidig morgon när jag kände mig så trött å sliten sa han till mig: Å va du ser fräsch ut i dag! Men gud ja trodde ja skulle dööö!






Så av kärlek till Peter satt jag där i publiken och njöt av hans underbara stämma. I min glittrigaste jacke... eller min å min, de är faktiskt Madickens jacka, men jag har gått ner så pass mycke att jag faktiskt kan ha den :)






När konserten va slut och vi skulle hämta jackosrna katrin och jag, såg jag Peters man Oskar i folkhavlet. Jag roppade hans namn OSKAR... han stanna vände sig om medans jag trängde mig mellan allt folk. När jag kom fram möttes jag av ett stort leende, HEEEEJ sa han och gav mig en bamse kram! Sen tog han mina händer och sa Men va snygg du är i kväll!






Ja va säger man!! Ja är "kär" i man , fast inte poå de sättet, dom är bara för underbara!






Sen är ja kär i VÅREN, med sina underbara blommer och sol!



Men de är vi väl alla :)






I mina grönsaksplanteringslådor växer de tussilago :)











Rasmus har valt sina paneér själv till sitt bord... blåa blev de, otippat....




Varje år planterar ja ner de färdigblommade påkliljorna i rabbaterna, så kommer de upp så snält året efter :)







Å rabarbern har verkligen satt fart :)






Självklart planeras och pratas de mycke om de stundande "bröllopet" här hemma!



Inte lågt kvar nu! Bara ca 2 veckor!






Å i morrn drar vi till landet efter att ja jobbat klart! Ja jobbar igen på måndag, men fram tills dess ska ja njuuuuta av min familj!

1 kommentar:

Ellen* sa...

For en utrolig koselig kjærlighetsbloggpost. Ligger i sofaen og er litt trist og lei, men smiler likevel:o)
Bildet av Rasmus og pappan som sitter på terrassen på jobben din så du kan se dem - helt herlig!:o)
God påske!