onsdag 11 maj 2011

Magsjuka.....

Här hemma härjar magsjuka..... i maj, konstigt!!
Men illa mår vi å dåligt sammveta har jag för mina stackars arbetskamrater som får jobba extra för att jag är sjuk :(

I måndags sökte jag 6 jobb, hoppas nån nappar på lilla mig, för ja vill inte gå arbetslös=dö fattig :(

Men de finns ju härliga saker att prata om också, vädret, detta underbra väder.
Finns de nå bättre en att slippa dra på overaller å leta vantar!!!
Å så har vi en duktig kille här hemma som sovit utan blöja hela natten utan olycka :)
De senaste 3 nätterna har blöjan varit torr, så ja misstänkte att de gick åt rätt håll nu.
Läääänge har de lite äldre i våran familj undrat om de inte är dax att sluta med nattblöjan. Ja har envist sagt att "när blöjan är torr på morgonen så är han redo" Å att jag inte vill stressa utan när han är mogen så löser de sig av sig självt! Å vist, han är kanske sen, blöja fortfarande på natten trotts att han snart är 5 år. Madicken slutade när hon va 2 år, Kajsa när hon va 3. Men ja tror att dom själva visar när dom är redo.

Nä nu ska ja å min sjuka mage släpa oss ut i solen en stund, lite måste man väl få njuta trotts att man är hemma å sjuk!!??

Inga kommentarer: