torsdag 4 augusti 2011

JAG SAKNAR!!!

JAG SAKNAR, inte bara semester (fy va 3 v semsester gick fort! Å vilken tillbaka till verkligheten ångest ja hade sista dagarna i frihet!)
Här kommer lite saker ja saknar just nu.....
Jag saknar bästaste Malin å Frida!
Ni vet den där helgen vi skulle åka med birka båten till bornholm å visby.....
Båten hade gått när vi kom, på vår bokningsbekräftelse stod det att båten gick 18,00 men den gick 16,00.... så i chocken å sorgen tog vi ett tåg och hamnade på stadshotellet i västerås :)
Hmmm låter inte så hippt tänker ni.... västerås.... men J****R va kul vi hade! De va den roligaste helgen ja haft på LÄNGE vi skrattade och grät, pysslade, drack öl, satt i bubbelpoole, gick på bio, shoppade, åt god mad, låååånga frukostar, snodde gatustenar..... fnissade halva nätterna och va helt slut när vi kom hem! De blev en dyr, men galet kul helg :)
Ja lyckades tom att spräcka min läpp...... på ett så pinsamt sätt att man knappt vågar berätta..... ja tappa min Iphone på läppen... japp de är sant, jag låg i sängen å filma, tappa mobilen och slog upp läppen......
vackraste roligaste goaste Frida och Malin

Jag saknar mina döttrar massor som är hoss sin pappa just nu!
Det blir självklart väldigt tomt och tyst när dom inte är här.
Å så saknar jag extra mycke min springkompis..... Kajsa har varit så duktig och sprungit med mig, mycke lättare att komma iväg när hon är me!
Ååååå ja är så chockladsugen just nu!!! Skulle så gärna sätta tänderna i denna sötnos!
Sen saknar ja självklart semester, å de va så skönt med lediga dagar med familjen.
Men vi har bestämmt oss för att njuta så mycke vi kan av dom ljusa kvällarna och varma dagarna som är kvar!! En klok vän till mig- Mika, sa till mig att allt inte är slut bara för att semestern är de, å hon har så rätt, ja ska ta henne på orden och njuta!
Nä nu är de slut på allt saknande, nu blir de lite bilder från senaste tiden :)
Vi har shoppat en massa på sista tiden.... nä ja har inte handlat en pälsjacka.... denna hitta ja på MQ för 1300kr... men den är mjuk å mysig å lite sugen blir man faktiskt... fast jag nog inte är nån pälstjej... eller??
Min GALNA lådsaspappa har fixat en motorcykel till Rasmus!!!
Åååå ja är livrädd, den går "bara" 70km i timmen! Fy, men va säger man, Rasmus är lycklig som bara den. Han är väldigt noga med att ha hjälmen på sig. Han är för liten för sen å kan inte köra den en, men de gör inte mig nått. Å den ska vara kvar på landet!!
Å va ja har suktat på detta armband läääänge!!
Ja kollade med rådjursögon på Micke när vi va i Nacka Forum....
Men köp de då sa han glatt utan att blinka :)
Wiiiii ja e så glad, me love it!
I måndags hade jag (och Kajsa) namnsdag!
Vi firade det med midda och fika på systrarna delselius (mitt gammla jobb)
Så mysigt att sitta där i solen och njuta!
Vi åkte hem så mätta att vi knappt kunde röra oss :)
Mums va de!
I da gick några av oss från jobbet till centrum å åt pizza på lunchen..... herregud, den va så stor att ja va tvungen att backa stolen för att den hängde ut över kanten....

Jag har haft lite "hjälp" på jobbet idag. Torsdagar är lång dag för oss på komunen. Vi 8-19, men ja klagar inte, för vi slutar 13 på fredagar :) Micke skulle hämta sina föräldrar på Arlanda så Rasmus fick komma till mig på jobbet enstund. Gick hur bra som helst! Vi gick och köpte glass, fikade en stund och när ja jobbade satt han och kollade på film. Han sjöng och pratade högt så ja fick hyscha honom några gånger, men ja fnissa lite när han sjöng högt. Man tänker ju inte på sånt när man har hörlurar på :)
Han har haft en jobbig vecka. När vi kom i måndas va de inga utav hans kompisar som gick på dagis. När jag har lämnat honom har han varit ensam och micke har hämtat honom har han varit ensam. de två första mornarna va jobbiga, då ville han inte släppa mig... men de senaste dagarna har de gått bra. Han är en glad kille, men ja tycker så synd om honom!!
Ja har massa mer saker att visa och skriva om, men nu måste ja hoppa isäng....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kommunen... kanske man ska kunna stava till om man jobba där? ;)

Karin sa...

Hej anonym

De håller ja helt klart med dig om :)
Jag är dyslektiker ( taskigt att välja ett så svårt ord om folk som inte kan stava) å när ja är trött blir stavningen väldigt illa. Ja ber om ursäkt och ska genast öva på hur de stavas....

Trevlig helg
Karin

Nina sa...

OMG!!

Anonym!!!
Vadå, "Kommunen... kanske man ska kunna stava till om man jobbar där"??

Hur skriver du egentligen??

Karin du ska inte behöva be om ursäkt!
För Anonym (som inte vågar stå för kommentaren) har tydligen förstått vad du skrivit om trots stavfel!

Kör vidare som du gjort hittills med och utan stavfel!! <3

Kram

Malin sa...

Saknar er också! drömde i natt att du gett bort din biljett till nästa år... Vaknade med tårar i ögonen...

Bry dig inte om anonym... Vill nog bara vara besservisser och tycker om att trycka ned andra för att må bra själv...

Puss och Kram

Malin

Lillasyster Sanna sa...

Well anonym... "Kommunen... kanske man ska kunna stava till om man jobba där? ;)"

Då kanske man ska kunna lite grammatik om man ska klaga på andras stavning ;) "...jobbaR där".

Right back at you!

*
Du verkar ha haft mysiga dagar syrran, precis som sommaren ska vara!
Skickar massa kramar till dig, fyllda med jordgubbsströssel och såpbubblor!