onsdag 17 oktober 2012

Boar....

 Ghaaaaaaa, jag vet, jag ska inte klaga, vissa läsare störs sig väldans på de, men aj aj aj va mycke värkar jag har! Det gör ont ont ont och helst vill jag ligga ï sängen i fosterställning och äta choklad.
Stackars Rasmus tycker nog jag är en sjukt tråkig mamma just nu, som inte orkar med en massa kompisar här hemma....
Kajsa är super just nu och hjälper mig massa! Jag är så tacksam för henne. hon är glad och säger snabbt men de kan jag göraa mamma, jag kan laga mat, gå med Rasmus till skolan osv.
Så skönt!! På kvällarna pluggar hon, just nu sitter hon och Micke och pluggar matte. Matte är Kajsas svagaste ämne, hon har alltid haft svårt för de. I morrn har hon två matteprov då hon inte lyckades så bra på de förra :( Jag försöker peppa henne med lite godsaker till pluggandet. Jag är uuuurusel på matte, så jag kan ju inte hjälpa henne :( Bara köpa nått gott så pluggandet blir lite roligare. Idag köpte jag munkar till henne, som jag vet att hon älskar.

När jag träffade psykologen sist fick jag lite uppgifter av henne. Bla fixa med bebissaker så jag riktigt fattade att det är bebis på G.



 
Jag fick en "drömpuppa" av Helena i födelsedagspresent. I den skall man skriva ner en dröm, önskan, mål. Sen bära den nära sig, så slår ens drömmar in :)

 
 Jag har skrivit ner min dröm, snabb, rolig och smärtfri förlossning....
Omöjlig dröm tänker ni, nähä säger ja ;) Man måste tro annars slår dom inte in!
När värkarna gör ont nu rabblar jag detta för mig själv.


Skrev ett litet medelande till bebisen på baksidan.


Denna bilden är tagen den 12 okt, alltså 1 månad kvar till beräknadförlossning....
Vad tror ni, kommer hon innan, nära BF eller efter??

Som sagt psykologen ville att jag skulle "boa" så jag har bäddat bebiskorgen.
Jag skulle ha målat och bäddat spjälsängen jag fått lånat också, men dom jag lånat av behövde den tillbaka, så just nu funderar vi lite på om vi ska åka till Ikea och köpa ny eller kolla blocket.
Men som sagt, korgen är bäddad och står i vardagsrummet och väntar.
Korgen köpte jag genom en säljgrupp på facebook för 100 kr :)
Sängkläderna sydde min mamma till mig när jag låg i hennes mage. Lapptäcket har min mamma sytt. Det lurviga som ligger vid kudden är en "bebisigelkott" som jag fått av Jessica när jag varit gravid tidigare, tror det va med Rasmus, men kan också ha varit med Kajsa...
Lejon snuttet har jag köpt ny nu.  

 Jag har tagit ner vagnen från vinden, eller inte jag, Micke :) Jag har tvättat den och bäddat den me :)
Så har jag städat ur tvättrummet och skurat varje vrå, så vagnen kan stå där och vi kan gå genom den dörrn när vi ska ut med vagnen och slippa ha den i hallen. Filten har min mamma virkat.
Min stackars mamma fick skura där jag inte nådde :)


Vi har fått ärva bilbarnstol av Mickes bästa vän. Superfin :) Lapptäcket har Rasmus med hjälp av min mamma sytt. Den skulle vara i bilbarnstolen har Rasmus bestämt. Han har valt tygerna och sytt själv, men mamma har klippt till bitarna.
Jag har tvättat igenom alla bebiskläder och insåg att det var inte så mycke vi hade köpt... inte en enda pyjamas i stl 56... och två par strumpor.... Nä, det behövs shoppas mer så fort det kommer pengar! 


Min pappa och jag har satt upp en ny markis och bytt Rasmus trasiga rullgardin mot en ny hel.
tur man har en pappa (lådsas jag vet, men endå) som kan komma på dagarna mellan jobb och hjälpa en!
Å så va det de där med små bebisstrumpor.... jag slängde in 4 st i tvätten... men fick bara ut 1...
Väldans konstigt :) Men efter nån tvätt kom dom andra fram :)
 





Detta är vad jag har i stl 56... inte så mycke! Tur jag fick lite till på babyshowern!
Men behöver endå köpa lite till..

 Jag är en sån som byter kuddar, matta och filtar lite då och då, vår, höst, jul.
Det kanske inte syns på bilden, men jag bytta filtar, kuddar, matta och ljus.
Från sprakande rosa/turkost till vitt, brunt, grått.


Sen köpte Micke underbara blommer till mig, dom som står i fönstret. Dom passar så bra i den vas som jag bara älskar och fick av Mika för ett tag sedan. Passade inte in hos henne tyckte hon, underbar tycker jag! Ibland har man tur :)

 
Jag har så sjukt ont i vaderna och fötterna, dom värker och värker. Jag försöker att massera mig själv, är dock inte lika skönt som när Micke gör de....

 Kajsa hade praktik förra veckan. Hon älskar att fota och är riktigt duktig på att tänka "utanför boxen". Hon är så duktig och fixade sig en praktikplats på en fotostudio!
Hon gjorde snabbt om vardagsrummet till fotostudio :)
Ja loooovar att städa efter mig sa hon.... nja blev inte riktigt så, men men, så kul att hon har ett brinnande intresse för nått. Och så länge hon håller sig till att möblera om vardagsrummet och fotar istället för att hänga i centrum och röka/dricka alkohol!

 Micke och jag tog och passa på att gå på bio och äta ute i lugn och ro innan bebis kommer..
 Myyyys myyyyys myyyyssss

I morrn ska jag till barnmorskan. Ska bli skönt att komma utanför dörrn. Jag har inte varit ute sen i söndags. Natten mellan måndan och tisdagen hade jag så ont att jag vaknade gråtande vid 02.00 på natten och kunde inte somna förens runt 06,00.
Just nu är jag mest trött hela dagarna. Hoppas jag kommer orka ta hand om en bebis...
Men även om det är mysigt/häftigt att vara gravid så kommer det bli skönt att slippa allt som gör ont och kunna röra sig igen.... 

Inga kommentarer: