tisdag 9 oktober 2012

Lite uppdatering

De där med att blogga från datorn gick ju inge vidare!
Tänk att det är så jobbigt att starta upp en dator...
Å bloggappen funkar fortfarande inte! Fattar inte varför den bara la av helt plötsligt!

När ja blogga sist var jag mitt uppe i städdagen när datorn la av...
Vi hade som sagt städdag i föreningen och som styrelseordförande var jag "tvungen" att vara med.
Jag pratade med medlemmar som behövde hjälp och fixa och trixa så mycke jag orkade/kunde.
När föreningens städdag var slut tog vi tag i våran egna tomt.
Så här dåliga på att ta hand om våran lilla tomt har vi nog aldrig varit.
Vi slet som galningar, soppade, rensade, klippte och släpade.
Snacka om att jag var slut på kvällen!



På söndagen låg jag i sängen och drömmde om goda limpmackor med ost och paprika....
Men när jag kom ner till köket hade ungarna ätit upp allt bröd och det enda som fanns var.... skorpor!
Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men det fick väl duga... kardemummaskorpor är ju faktiskt väldans gott :)
 
Min kära mor och jag spännderade söndagen på Siggesta loppis :)
 
Man måste fika lite när man är ute och jagar fynd. Det är så sjukt mysigt på Siggesta!
 
Dagen till ära hade jag snott Mickes tröja :)
Ett litet tipps bara... ska du ta me mammsen på shopping se till att hon har pengar med sig ;)
Men jag tor att vi båda, trotts att jag bara hade 200kr med mig dom hem med det mesta vi ville :)
 På vägen hem köpte vi lite blommor, det behövdes verkligen i min stackars trädgård!
Nästa år skall jag ta bättre hand om den.

 
 
 Solen sken och det var en härlig dag, så trotts att jag var osminkad åkte den röda skinnjackan fram, matchade hösten lite ;) Det lär ju vara sista gången jag använder den i år. Jag har köpt den på loppis för 75 kr och det är barnstorlek 170stl, och me tanke på hur mycket jag gått upp så lär jag inte kunna ha den så länge till.

 Dett kom jag hem med, 55kr fattigare :) Det kan man ju stå ut med eller hur :)
Ser fram emot att ha nått kalas där jag kan ta fram mina fina koppar till kaffet :)
På städdagen passade några av grannarna på att göra sig av med lite grejer, lite gårdsloppis. Min pappa köpte en cykel till Rasmus, den blåa bakom på bilden.
Han kan inte ha den i år, men 250 kr för en knappt använd cykel kan väl ingen säga nej till, även om den kommer att få stå nått år och vänta.
Rasmus var helt lyrisk! Han trodde först att vi skoja när han såg den stå utanför våran dörr.
VA, kunde den verkligen vara hans cykel, precis en sådan han önska sig!
Så go! Så lycklig :)
 
Förra veckan skulle Madicken cykla med rasmus till skolan, hon brukar annars gå till skolan, men Rasmus cyklar, tar för lång tid att gå för honom. Så vi fixade Madickens cykel, den behövde höja sadeln och styret. Madicken är bra avis på Rasmus nya cykel, precis en sån som hon också ville ha...
 
När Micke tog in cykeln för att fixa den sa han.
-Men Madicken, du har ju en jättefin cykel, du har ju en Crescent, det är ju det finaste märket man kan ha! Madicken lös upp och såg genast mycke gladare ut.
Rasmus kom rusande från vardagsrummet och sa förvånat.
-VA har Madicken krashat sin cykel!!!
Hi hi hi, kul när de blir hörfel, vi skratta gott :)
 
Nu ska jag hoppa i säng.
natt natt 


1 kommentar:

Unknown sa...

Hjärtat, har du provat och ta bort appen och sedan installera om den? Kram