söndag 30 september 2012

tyst på bloggen

Det har abolut inte varit min mening att vara så tyst här på bloggen!!
Men min blogg app har lagt ner! Sjukt irriterande och jag vet inte hur jag ska få igång den igen :(
Blogga via datorn gillar jag verkligen inte. Jag måste starta datorn.... tar hundra år....
och jag hatar den nya versionen av blogger på nätet, dén gör liksom inte som jag vill och jag känner mig bara korkad när det inte blir som jag vill!

Men nu har jag insett att min blogg app har gett upp :( och att jag måste blogga via datorn...
Så nu blir det ett lååångt inlägg :)

Min kära mamma är hemma igen från landet. Det är så skönt att ha henne hemma... så hon kan göra mig lite sällskap och skjussa runt på mig ;)
I torsdags var vi och storhandla, 2 timmar tog det att ta sig runt och jag var helt slut på slutet.

 
Dom här tomaterna var så fina! man ville köpa varje sort och bara ha framme på ett fat!

Hmmmm hur tänkte dom här, jag kan lova att jag på tå fick trixa ett tag för att få ner ett paket hushållspapper.... jippy, vi bygger på höjden........
 
Jag köpte middagar m.m så det skall räcka fram tom freda, alltså 8 dagar middag och frukost. Vi hade slut på lite "basvaror" som toapapper, oboj, te kaffe och lite sånt. Oboj är inget som mina barn får dricka till vardags, högst på helgen. Men mitt kära fosterbarn äter inga mjölkprodukter, alltså inte mjölk, smör ost eller liknande, hon gillar det inte. Så för att få i henne lite kalk m.m så får hon dricka oboj hos oss! Det är enda sättet att få i henne mjölk. Och mina barn accepterar att hon får men inte dom...
 
Som ni ser på längden på kvittot så var det inte lite vi handla. Jag hade räknat med ca 1500kr....
Ehhh det blev 2500kr, har maten blivit mycke dyrare eller är jag ute och cyklar....
 


Men vist, jag köpte några paket blöjor och våtservetter, bara det är ca 300 spänn och sen köpte jag två paket med 3 packs tanttroser i super stor storlek så jag får in magen (är så sjukt trött på mina vanliga troser som rullar ner och lägger sig som en korv under magen och skär in!!) för 150 kr, så minst 450 var inte mat utan annat.... och så nya mama tidningen som jag smart nog slog in 2 gånger!! (jag kör shopexpress) väldans smart att lägga 100 kr på en tidning.... ;)

Men det känns så skönt att ha lite blöjer och våtservetter hemma! Med alla bebissaker som börjar att smyga sig på här så kanske jag snart kan fatta att vi ska ha en....
 
Till midda hade jag planerat att Micke skulle laga stekt fiskt med rucolapestopotatis. (jag lagar inte mat om jag absolut inte måste, det är Micke som lagar 90% här hemma. Men han gillar inte att komma på vad vi ska äta, så jag bestämmer och han lagar :)
Rasmus ville att hans bästa tjej Vicky skulle äta här... vist får hon de sa jag, men jag är inte så säker på att hon kommer gilla maten....
Att få ungarna att pröva rucolapeston gick inge vidare, Madicken smaka dock men spotta och fräste åt den. Och vist jag håller med henne, det var inte speciellt gott... Micke gilla de, men jag gillar inte rucola, tycker det är så stark.... så jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag bestämde den maten...
Kanske att det kunde vara spännande att pröva nått nytt.
Ungarna åt dock fisk och potatis så de stod härliga till :)
 


Jag plockade in årets sista ros. Den doftar underbart och jag kände att den gjorde sig bättre här inne på vardagsrummsbordet en ute på baksidan där ingen är just nu. Lite underbara ringblommor fick också följa me!
 
 
I fredags åkte jag in till stan. Det va mer en dax att fixa utväxten!! Jag hade sovit sjukt dåligt på natten. Hade jätteont i kroppen efter 2 tim handlande och hittade ingen bra sovställning och så sparkade hon som sjutton hela natten.
 
Men trött släpade jag mig in till stan. Detta är en "stortröja" som jag köpte förra hösten...
Som just nu inte är så stor längre utan sitter tajt :)
 


Tänk va sjukt snygg man är hos frissan :) Undra om man kan få in några bra  radiostationer eller tv kanaler med detta huvve ;)
Men jag kan ju inte påstå att jag ångra att jag åkte in till stan, trotts at jag var så trött och helst bara ville ligga i sängen och soooova!
Det finns inge bättre en att få komma in till stan, se lite folk, få komma ur mjukisbrallerna och snacka en massa skit med Anso, som inte bara är min frissa utan även en av mina bästa vänner. Hon va min vän innan hon blev min frissa, jag har gått hos henne i 10 år nu! Hon är bäst! Hon går med på alla mina korkade ideer som att klippa av håret, färga de rött, brunt, lugg, uppklippt, mörkt under hår å ljust över ... Å så var det hon som gjorde min bröllopsfrisyr sist.
 
Anso är helt enkelt bäst :)
 
Väldans nöjd blev jag och duperskönt med nyklippt nyfärgat hår!
 
 
Ena sidan av luggen ser bra knasig ut, så skall de självklart inte vara!
Nästa gång jag behöver gå, för att inte för för stor utväxt är i mitten av december... då har jag en liten bebis :) Så jag får väl släpa med mig mamma så hon kan ta bebis medans jag blir ompysslad ;)
 
 
På fredakvällen hade vi myyys :)
Och vi hade en extra myskompis här. Rasmus bästa Vicky åt här och såg på fångarna på fortet med oss. Tänk va skönt det är att dom har varran så nära. På andra sidan staketet bor hon :) Kan inte bli bättre och vist är dom söta!!
 
 
I lördags hade vi städdag i föreningen.. Och är man ordförande för styrelsen kan man inte skylla på att man är super preggo och egentligen inte orkar.... utan det är bara att dra på sig snickabrallerna, se glad ut och peka med hela handen :)
Självklart fick jag inte igen mina snickabraller utan fick köra en 70-talsvariant. Funkade väldigt bra :) Snyggt va ;)
 
Nu får ni ursäkta men jag får psykbryt och ger upp bloggandet för i kväll! Jag bloggar vidare i morrn!
 




 

1 kommentar:

Cuisette sa...

Vad otroligt fin du blev i håret! Och riktigt fin gravidmage också! Kul med ett inlägg.. började undra vart du tagit vägen. ;)