torsdag 20 september 2012

Namn




Jag fick några uppgifter av psykologen när hon var här, en av dom var att bestämma namn....
Så jag skrev upp alla namn jag kunde tänka mig, självklart från Astrid Lindgrens sagor.
Vi har ju redan en Kajsa kavat, Madicken på junibacken och Rasmus på luffen.... Så varför bryta de....
Micke hade ett annat ej Astrid namn, men stackarn fick dumpa de direkt.

Jag hade på dom rosa lapparna skrivit:
Astrid
Alva
Alma
Lina
Malin
Margareta
Lovis
Ronja
Stina
Lisabet
Märta
Ida
Lotta

Micke tog lapparna
Nej nej nej nej nej nej
En efter en åkte dom väck....
Men vi kom fram till ett tillslut!
E ni nyfikna??




Nu när min mamma (för en gång skull) är hemma från landet hjälper hon mig att gå med Rasmus till skolan.
Jag skickar upp honom till henne sammtidigt som jag går till jobbet. (hon bor 1min längre upp på gatan)
För att de inte ska bli så mycke "bök" för henne skickar jag med frukost :) ida fick han blåbärssmothi och äggmackor med sig :)

När jag väkte honom i morse sa han innan han öppnat ögonen att han inte ville gå till skolan!
Varför inte fråga jag såklart.
Dom andra barnen är dumma mot mig sa han sorgset!
Ååå mitt hjärta brast!!
Nej nej nej, så får de bara inte va!! Jag fick dock upp honom, efter ett tag hade han ont i magen, sen halsen... Å min mamma sa att han hade "dragit ut" på allt på morgonen och att hon märkt att han inte ville gå!


Jag hade tid hos både doktorn och barnmorskan.
Jag fick stick i fingret. Hade lite lågt järnvärde tyckte batnmorskan, du behöver järntabletter tyckte hon.
Struntprat tyckte doktorn å sa att jag absolut inte behövde nått järn.... Å jag helt förvirrad...

Barnmorsksn klämde å kände på magen, hon va lite osäker på vad som va upp å ner på ungen. Om hon inte var säker nästa gång, om 2 v, blir de ultraljud för att kolla. Mitt blodtryck va ok och hennes hjärtljud va fina.
Å min mage växte som den skulle. Den börjar plana ut nu, så jag kanske inte blir så mycke större... Den va inte ovanligt stor som min mamma säger... Eller sprickfärdig som hon kallar den för. Ida sa hon att om den blir större kommer jag rammla framåt av tyngden....




Efter BM och doktorsbesöket,
Jag blev sjukskriven på heltid from nu, åkte mamma och jag å tog en fika, sen in på ica å handla nyaste gravidtidningen å lite melon å vindruvor :)



Å så här snygg va min son när han kom hem....
Å nej, han har inte slagit sig, denna gång, det är blåbär!!
Som han har smetat in i ansiktet å gått så på skolan hela dan....



Bebis mage v 33 :)



Linnet jag har på mig har jag fått av Madicken, hennes gamla, stl 170!! Passar hur bra som helst :)
Konstigt!! :)

I morrn får Rasmus vara hemma från skolan....

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Cuisette sa...

Vad gulligt med postit-lapparna! Och skönt att ni kom fram till ett namn! Min kille och jag sitter fortfarande och klurar på ett lämpligt namn men vi har verkligen ingen aningen. Vi är riktigt kräsna båda två. :P

Natali sa...

:) kul med post it lapparna, spännande att välja namn. Vi var redan klara i princip innan jag blev gravid hahaha

Karin sa...

Cuisette: vem vet, ni kanske inte kommer på ett bra namn förns ni har sett henne :) vissa gör så, ser vad ungen passar till :)

Natali, jag vet alltid vad jag vill att mina barn ska heta. Med tjejerna va de inga problem, deras pappa bara höll me, mycke smidigt ;) men Micke, han har en åsikt! Väldigt irriterande ;) har han inte förstått att det är jag som bestämmer ;) men nu har vi ääääntligen kommit fram till ett som båda gillar. En liten Saga :)