måndag 24 september 2012

Slutjobbat




Idag har jag avslutat och packat ihop.... Inge mer jobb på ett år!!
Ehhhh säg de igen....
Inge mer jobb på ett år.....
Väldigt konstigt!!

Önska jag kunde säga att jag resten av graviditeten kommer att ligga i soffan läsa bok å käka chokladpraliner....
Men eftersom jag lite förträngt att jag är gravid har jag en massa att ta itu med innan bebis (hmmm hur länge ska jag kalla henne de?? Hon har ju fått ett namn)
Kommer! Tvätta bebiskläder å vagn. Måla om spjälsäng och hitta nånstans att ställa den....
Städa ur tvättrummet så vagnen kan stå där å inte behöver ta upp hela hallen. Köpa lite mer kläder... Köpa blöjor, våtservetter å amningsbh, skötbädd, spjälsängskydd, spjälsängskläder å sängkläder till bebiskorgen.
Sy bebislapptäcke.
Sen skulle jag vilja skura båda badrummen städa igenom ungarnas å vårat sovrum ordentligt å putsa fönster....

Sen vore en dröm att fylla frysen med middagar å fikabröd. En dröm jag har haft inför varje unge men aldrig lyckats med....

I fredags lämnade vi Kajsa på Arlanda. Första gången hon flyger själv. Jag va liiiite nervös, men jag tror på henne, att hon klarar det mesta. Å det gjorde hon :) hon va nog minst lika nervös som ja :)
Rasmus grät stora krokodiltårar när vi vinkade av henne, men blev glad när han fick godis :)

När vi kom hem åt vi och min syrra kom förbi.
När Micke skulle lägga Rasmus runt 23 roppar han från övervåningen
-Karin, varför har du dragit ut alla lådor??
Me, ja har väl inte dragit ut några lådor sa ja.
Då börjar han fråga ut/skälla på Rasmus, som säger att han inte heller gjort de.

När jag går upp möts jag av detta...



Men Micke, vi har haft inbrott!!!
Säger ja.
Rasmus blir jätterädd och börjar gråta :(
Tjuven har letat igonom alla lådor på hela övervåningen!! Alla små boxar å finaskar vi tjejer har på våra rum. Det enda som saknas är min nya systemkamera!! :(
Alla datorer, digitalkameror, ungarna spargrisar allt annat är kvar! Min kamera stod vid skrivaren i vårat sovrum då jag precis hade tömt den på bilder!!

Tänk vilken tur i oturen!!
Det som känns jobbigast är dock att Rasmus blev och är så rädd!!
Han har inte pratat om annat och har svårt att sova :(




Å inte nog med de, ida var han hos skolsköterskan och fick spruta.
Spruta brukar betyda en hysteriskt ledsen kille som man med all sin kraft får hålla i.
Usch, sånt drama orkar inte jag med nu när jag är gravid å superkänslig! Nä du får gå med honom sa jag till Micke.

När dom kom hem berätta dom att Rasmus minsann hade vägrat!
Att han hade gråtit å varit hysterisk å att dom var tvungna att boka ny tid.
Ååååå faaaan tänkte jag....
Men va lurad jag blev!!
Det hade gått hur bra som helst, han hade inte sagt ett pip utan varit superduktig!!
Såååå skönt!! Å såååå irriterande!
Att han ska va så duktig när papoa är me ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: