tisdag 25 september 2012

En da på ikea




Imorse var det grått och ruggigt här i Stockholm/Gustavsberg,
Gjorde inte mig allt för mycke, jag fick ju en andledning till att tända ljus :)
Myyyyyys :)

Jag och min mams tog oss en tur till Ikea ida. En väldigt mysig tripp blev det. När man är sådär lite lätt gravid som jag är så måste man stanna minst 2 gånger och äta lunch/fika :)



Ett MÅSTE för mig när jag åker till ikea! Höll på att börja gråta när jag stod i kön och inte såg bilden på min favvo rätt på väggen!!!

Näääää de kan inte vara sant sa jag till mamma, kan man ta bort både chokladmoussen och bea å pommes på en gång!!??
Men till min stora lycka stod min rätt kvar, fast skrivet på svart tavla.... Men min goda chokladmousse :( fanns inte, utbytt mot en inte alls lika god chokladkaka :/







Preggobrutta på Ikea :)



Efter halva Ikea va ja tvungen att stanna och fika lite. Orkade dock bara hälften.


Detta plus trådbackar och en rullgardin till Rasmus blev dagens fynd :)
Rasmus har blivit en liten rädd kille på sista tiden. Bla har han svårt att somna på kvällarna, så den röda lampan är till Rasmusrum, lite mysbelysning tänkte jag. Och mjukis vovven hitta jag på fyndhörnan, 50kr.
En ny mjuk vän som kan skydda honom mot allt läskigt!



Massa nya värmeljus!!
Me like! Nu kan hösten och mörkret komma!!

Å vi har ju lite problem med att få plats med bebis... Saga...
Vart skall vi ha hennes kläder...
Så kom jag på att vi har lite plats kvar i garderoben i hallen!!



Så jag köpte trådbackar att ha e garderoben, där Sagas kläder kan ligga :)
Och så köpte jag spjälsängsskydd och en sån där uppblåsbar bädd som man byter blöja på.




Rasmus är helt värdelös på att hjälpa till!!
VA ska ja!!! Säger han jämt när jag frågar om hjälp...
Detta måste ändras på!
Men är det nått han gillar så är det att hjälpa mig att vika tvätt.
Ehhhh hjälp å hjälp jag måste ju vika om allt, men endå :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Cuisette sa...

Nejmen! Jag var ju också på IKEA på Tisdag! Fast nu får det vara nog med IKEA för min del.. denna gång var nämligen alldeles HEMSK och inte ett dugg bra för mina foglossningar. Jag tror att jag satt på varenda bänk som gick att hitta i bygget och inte mycket piggare blev jag av det. :)