lördag 25 september 2010

ÄLSKAR lediga helger med familjen!!

Oj va hände me mig?? Va tyst ja blev....
Jo renoveringarna har tagit all min tid å kraft!
men nu är vi snart klara.
Självklart kommer ja visa när allt är färdigt.

Just nu sitter jag vid köksbordet med fönstret öppet å de luktar höst! ni vet tung jord å frisk klar luft. För en stund sedan satt vi alla här å åt frukost, massa stoj å prat sen bara försvann alla åt varsitt håll å ja blev ensam kvar, i tystnaden, vilket är härligt, att ha lite tyst ibland alltså, när man har de jobbet ja har, med en massa stoj prat å ja som ständigt skall vara trevlig så är de skönt att bara få sitta still å njuta av tystnaden.

I går kväll (ja jobba sent till 20,00) satt vi å kolla film. Rasmus somna i soffan, Micke somna i soffan.... mamman somna i soffan ;) Tillslut putta Kajsa på mig -Mamma, filmen e slut, ska du gå upp å sova eller??? Hmmm knasigt nu när ungarna orkar vara upp mer en en själv å man blir fösad i säng av en 11 åring :)

Just nu i denna stund, denna underbart lediga dag/helg älskar ja livet! Nu ska vi alla bara njuta en stund å sen ska vi sammla krafter å göra de sista! Rensa skor!!! För inte kan väl en familj behöva 3 soppsäckar skor!!!??? rensa å pröva igenom jackor, vi har en sjukt massa jackor, vissa är säkert för små. Sätta upp gardinstänger, så min mamma som har tjatat i 6 år på att man minsann behöver gardiner i ett vardagsrum får som hon vill. Sen borde vi sätta upp tavlor å sånt, men de känns så läskigt att spika i ny tapetserade vägggar!!!

Inga kommentarer: