torsdag 2 september 2010

Va hände???


Vi har gått in i ett nytt stadie här hemma.......
"blivande tonåring står vid spegeln halva morgonen"


Japp, här sminkas de å plattas de, färgas å lockas......

i morse när ja satt å prata lite med Kajsa innan hon skulle till skolan slog de mig....
Hjälp va hon har vuxit i sommar, va vacker hon är, när hände detta??

Nu på kvällen har Rasmus å ja bakat kanelbullar :)
Alla andra är på fotbollsträning å vi tänkte överaska våra tappra fotbollsspelare me lite kvällsgott :)

Rasmus gillar deg :) Men vem gör inte de :)


Här hemma är de tapetsering av hallen som står på helgens schema :)
ÄNTLIGEN :) De skall köpas ny garderob å lite annat smått å gott :)

Ska bli underbart att få nytt å kanske blir vi av med kaoset i hallen!!


Här stod de skrivbord med dator å hyller med en massa grejer i förut.
Vi har köpt bokhyllan på blocket och flyttat upp datorn till vårat sovrum-
Självklart skall byrån va fri från kraffs när allt är klart!


Här skall de också bli nytt, tidigare stod de två skåp här, men de ena gick sönder å nu finns bara ett stackars skåp kvar fullt me kraffs på!! Inte snyggt inte bra.


I da har jag varit ledig, jag jobbar i helgen, ja har försökt att röja ut hallen så min lådsaspappa och Micke kan börja spackla i morrn......
Usch, känns inte så kul att vara i vardagsrummet just nu :/


vilket konstigt väder de är just nu, de regnar, så e de sol, så blåser de.....
va vackert de blir med droppar på frukten å blommorna :)

Här om veckan när vi vamidda hos familjen Löthman, upptäckte vi när vi va på väg ut genom dörrn att vi alla 3 hade randiga kläder på oss.... vi måste sett bra knasigt ut ;)



randiga familjen Dahlin :)
Så här vacker va de en morgon när ja gick till jobbet!
Det är svårt att se på bilden men de verkligen strålade, löjliga ja tror att de e min pappa som ger mig strålande soluppgångar när ja går till jobbet :)




Å i tisdags va de så vacker vid jobbet att de gjorde ont i hjärtat!
De låg dimma över vattnet, detta är utsikten som bagarna har från sitt fönster å vad gästerna ser när dom sitter på uteserveringen, inte illa va, ja har en grymt vacker arbetsplats!!
Nu har min underbara familj kommit hem, så nu blir de bullar :)

3 kommentarer:

Katja sa...

Ni är så vackra och fina!
För mig finns pappa i månen och stjärnorna.
Hälsa och ta hand om er.
KRAM

Ellen* sa...

Veldig veldig vakkert var det! Og dere var nå søte med striper alle tre da;o)

Lykke til med oppussing av gangen forresten - deilig å fikse og ordne litt, og organisere litt i kaoset (bruker ikke vare så lenge (hos meg iallefall), men det er fint så lenge det varer!;o))

Ha ei fin helg, selv om du må jobbe!:o)

Kajsan sa...

saknar dig tjejen <3 tiden bara springer och plötsligt har sommaren gått, hösten knackar på våra dörrar...
Önskar jag kunde frigöra mer tid!Då skulle jag komma över.. fika.. scrappa...prata... bara vara...
ska du på nån scrapträff i höst?
stor stor bamsig kram iaf!!
Kram Karin