lördag 4 september 2010

Stackars mig.....

De är synd om mig i da!
Ja är sjuk :(
Jag jobbar i helgen, började kl 06,00 i morse, inte kunde ja ringa å sjukanmäla mig, för om ja inte kommer finns de ingen som säljer bullarna... å inte ringer man nån kl 05,30 på morgonen å frågar om dom kan jobba.....

Som tur vava Micke snäll å skjutsade mig till jobbet så ja slapp gå. Sen jobbade ja fram till 11 då kvällspasset kom, sen gick ja hem å decka i soffan :(

Men innan ja gick kom en av bagarna.....
- Ska du gå hem nu Karin?
- Ja
- Då ska du få med dig en "krya på dig elefant".

Shit ja hoppa av glädje! ja menar, vem skulle inte bli gla för denna lilla sötnos??

Å tänk att Maria gjort den, bara till mig!!
Ja blev så rörd! Så gulligt!

När ja kom hem hade Micke å pappa börjat med hallen, spackla hade dom gjort i går.
När ja kom hem slipade dom...... plasta för dörrar hade varit en väldigt smart idé, så man hade sluppit slipdamm i hela huset.....
Att inte dammsuga upp allt damm med våran dammsugare hade också varit en bra idé.....
Ja kan säga som så att vi inte längre har någon fungerande dammsugare.... :(
Alla barnen va väldigt snabba på att "skriva" i slipdammet.....
Just nu ser våran tvbänk ut såhär :(

Prickig hall :)

å i en framtid skall trappen bli vit!


Dom hann inte helt klart, för pappa skulle på kräftskiva å Micke å ja va bjudna på fest.....

Blev dock ine fest för mig som är sjuk :( Känns prutt tråkigt! Här sitter ja ensam i soffan å alla andra har kul..... jo, känner mig som 5 år. Men självklart skall inte Rasmus å Micke som sett fram emot festen vara hemma för att ja e sjuk.

Just nu sitter ja å väntar på världens bästa döttrar å Cornelia som cyklat upp till thistället för att handla midda till mig :) Dom är bäst, vilka tjejer, tur att man har stora barn när man e sjuk :)

5 kommentarer:

Ellen* sa...

God bedring - håper du blir frisk fort!:o)

Anonym sa...

Fy va tråkigt att du är sjuk. Men jag kan tänka mig aatt den söta elefanten gjorde att de känndes lite bättre.

Vilken snygg hall ni har! Tapeten var otroligt läcker! Hoppas på fler bilder när det är klart och när trappen är vit.

Krya på dig! Kram

Malin sa...

Gud va fint det blev!!! Ja, en vit trappa skulle göra det perfekt!!!

Tråkigt att du är sjuk, inge kul med feber...

Krya på dig hjärtat!

Kram Malin

badanka sa...

fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint kram

Hemmabloggaren sa...

Stackars stackars dig, hoppas du piggnar till omedelbart.

Känns det bättre nu?

:D