söndag 3 oktober 2010

Kollounge

Halloj, hur har eran helg varit???
Själv har ja jobbat..... som ni vet gillar inte ja mina jobbar helger, men denna helg va faktiskt helt ok! min chef har lyssnat på min sorg över helgerna å gett mig bättre arbetstider på helgen, istället för 11-20 fick ja 8-17 i helgen, skönt för då hinner ja äta midda å träffa barnen lite :)

Förra veckan va de gardiner som va de största samtalsämnet här hemma......
Vi har bott här i snart 6 år... inga gardiner i vardagsrummet har vi haft, för att vi inte hitta nått som passar i pris eller stil, å för att min mamma har tjatat så mycke om att vi ska ha gardiner att ja i ren protest inte skaffat några......



Så här har vårat vardagsrum sett ut utan gardiner...
Men trot eller ej, ja har gett med mig för mammas tjat, orkar helt enkelt inte höra mer, så sist vi vaikea så köpte ja tyg.

Å efter en massa strykning ser de nu ut såhär.

Mörk tråkig da att ta kort på, men ni förstår nog endå :)

va de de där med lillkillen här hemma som med sammetslen röst frågade...
-Mamma, kan jag få klippa luggen??
För ett tag sedan kom min mamma på Rasmus med att sitta under bordet å klippa en av hennes hundar!!!
Så ja tänkte att kan väl få klippa lite lugg, bättre de en att han klipper av håret på nån av tjejerna på dagis....

Å i början va de bara lite på luggen han klippte, å hans hår skall endå klippas lite så de gjorde inget..... men sen blev han lite för klipp sugen å resultatet blev detta.....



Kort lugg å långt på sidorna.... inge vidare kanske, så de blev att ta fram trimmern



Å de gick bra så länge han ´fick köra själv, men sen när ja behövde ta över så blev de hysteriskt.





Så nu er han ut såhår.... som en kollounge på 50-talet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej han ser helcool ut. Du har en jättesöt grabb och den här frisyren är ju heltrendig och han ser ut som om han vore stylad av någon riktig modehöjdare. Kanske hans mamma ?//Marita
Det blev faktiskt jättefint och vet du vad? Det växer ut.....snabbt som satan

Anonym sa...

<3 Sötnos...
Längtar till lördag, vi är utskrivna nu! // see U böld