onsdag 16 mars 2011

Slut med pulver.....

Förlåt, ja har inte bloggat på evigheter.....
Men våran bärbara dator som ja alltid bloggar på har gått sönder och är inlämnad för reparation, 1 mån tar de att få reservdelar... 1MÅNAD... skickar dom delarna med cykelbud!!! 1 månad galet å sen skall dom reparera den....usch vad jag saknar datorn... fast vi har ju 3 till :)
Så just nu sitter jag ensam i mitt sovrum och fryser vid datorn, de är kallt här uppe på övervåningen!

Å så nu till nått annat galet! Vet ni att i dag är de 10 veckor sedan jag startade med pulver!!
I 10 veckor har jag inte "ätit" annat en shakes å i dag har dagen kommit, dagen jag längtat så mycke efter, dagen då jag försiktigt börjar att äta mat igen!

Jag har inte riktigt nått de målet jag hade, att gå ner till 65 kg, jag väger 68 kg i dag, men börjar med mat endå å ska kämpa med att gå ner de sista kg trotts att jag äter.

Första bilden är tagen den 4 jan den andra efter 4 v och den sista har Rasmus tagit på mig i dag :) Man kan ju undra när låren tänkte ge sig å försvinna!!

Det skiljer 14 kg mellan den första och den sista bilden


Å så lite mått från första dan till i dag:
Vad: 40,5cm-37cm
Knä: 40,6cm-38cm
Lår: 72 cm-64cm
Höfter: 115cm-101,5cm
Midja: 93cm-78cm
Mage: 116cm-99cm
Bröst: 80,5cm-77,5cm
Överarm: 35cm-31cm
Vikt: 82kg-68kg
Å så va de där med nyckelbenen, såg på bilderna från i dag att de verkligen syns skillnad!
Å om ni tycker att dom ser olika ut så är de för att jag bröt de högra när ja va 9 år.
Det kan kännas lite ego att ta bilder på sig själv på de här sättet, men jag är glad att jag gjort de för utom dom hade jag nog inte kunnat se skillnaden.
Så nu kommer nästa fas, lära sig äta igen. Känns läskigt att börja äta igen, de är så tryggt med pulver, man behöver inte tänka, man bara shakar å tänker inte mer på de. Nu är de stenkoll å en massa planering och stålhjärna som gäller!! Klarar ja de???
I da va de kesella och blåbär som gällde till frukost. Kesselan va len å krämig men smakade skit, så jag åt bara blåbärna, de får bli ägg till frukost i morgon i stället :)
Å så lite bilder från tiden ja inte bloggat:
Mina föräldrar har fyllt år, så jag köpte med mig denna underbara tårta hem för att fira dom.... å ja smakade inte!



Kajsa har köpt en så snygg tröja, ja blir avis!! En sån borde ju ja som jobbar på café få ha!! Men Kajsa säger att jag inte får köpa likadana kläder som hon redan köpt :( Prutt



Ja tog med mig lite andra godsaker från jobbet också



Å så har de ju varit semeldagen!
Jag jobbade, vi sålde 4000 semler på jobbet den dan!
Jag kan lova er att jag är bra trött på semlor just nu!

Men jag tog med mig semlor hem till familjen såklart

ja skojar, ja åt ingen!!!



Vackraste Madicken med finastre pussmunnen!

Å så har jag ju börjat att springa igen, tanker är att jag ska komma ut 3 gånger i veckan, men de verkar svårt, har inte riktigt orken de dagar jag jobbar, å en så länge är de mörkt å halt, men de kommer bli bättre å ja springer så mycke jag hinner me.

De va bra trögt i måndags när ja sprang, de känns att jag inte har så mycke energi i kroppen. Så de ska bli spännande att se om de blir lättare nu när jag skall börja äta mat.

Även Rasmus vill springa, han sätter på sig kläder själv, i måndags valde han pyjamasbraller, fotbollströja, kofta och svettband å springskor så klart, så tar han sig en liten runda :)



7 kommentarer:

Susanne sa...

Wow,wow,wow!! Du ser helt underbar ut! Lycka till med resten av färden!!

Ellen* sa...

Wow - så flink du har vært, altså! Og oi, så hardt det må ha vært å aldri smake på godsakene på jobb!
Ønsker deg all mulig lykke til nå når du skal spise igjen. Du har vist at du har viljen, så du klarer det nok!:o)

Nina sa...

Grattis tjejen! <3

Fräknarna har även kommit fram mer nu när du är så snygg ;0)

Lycka till med fortsatta träningen!!

See you soooon...

Jessica sa...

Grattis vännen! Du e verkligen fin!
Jag hoppas vi kan ses snart. Va så synd att vi inte fick ihop det den här veckan :(
Kram hjärtat!

Anonym sa...

Grattis du ser helt fantastisk ut, var stolt över din prestation!
Kram Helena

Malin sa...

Tjena bruden!

Det är jättebra med före och efter bilder då man har något att se tillbaka på när man börjar trilla dit på maten igen... Inte för att jag tror att du kommer det, men att det är en jättesporre att fortsätta också...

Bamsekramar, hoppas vi ses snart!!

Malin

Evelina sa...

Jävlar i helvete vilken skillnad! Ångrar mig sååå mycket nu när jag själv gått ner 10 kg fast med viktväktarna... ingen förebild... :(
Duktiga du :)