söndag 29 november 2009

Vilken helg

Vilken helg!!! Vi hade bestämt oss för att vara duktiga och städa på fredagen för att kunna njuta och mysa resten av helgen. När jag stod på övervåningen i vårat sovrum kom Kajsa upp. Hon hade trampat på en SPIK!!! Å fy, ja trodde ja skulle svimma! Finns de nått värre en när ens barn gör sig illa!!?? Jag hjälpte henne ner på golvet och drog ut spiken, som satt en bra bit in i foten. lilla lilla hjärtat! Vi har precis fått nya mattor av min mamma, mattor dom inte längre ville ha, långhåriga vita mattor, så de måste vara en spik i från dom.

Micke lagade underbart god mat, men glömde bort sig och tog en skål med morötter som stått i ugnen med händerna! Usch, mitt hjärta bras igen.

På dagis hade dom korvfest i fredags, Micke, Madicken, Kajsa och jag slöt upp vid dagis, kollade när dom sjöng korvsånger, vi fick självklart grillad korv och fick se en film från barnens dagisvardag. Myckte trevligt. Rasmus va jätteduktig och stod med de andra barnen och sjöng, han såg bra glad och stolt ut :)

I går bakade vi pepparkakor och va på glöggfest på kvällen, riktigt mysigt.

i morse vaknade jag med en konstig känsla i magen.... blev rädd, känner igen känslan och nu är jag säker...... urinvägsinfektion!!! igen :( Ja har så ont! Micke har fixat värmefilt, ja sitter i soffan, gråter, knaprar alvedon å har ont ont ont!! Vill verkligen inte! I morrn blir de en tripp till akuten :(

5 kommentarer:

Kajsan sa...

Men vilken helg!! Både massa mys och en hel del ont!
Hoppas du tar dig till akuten idag så du får må lite bättre fort fort fort!!
Tänker på dig massor!
Kram Karin

Kajsan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kajsan sa...

hihi... lyckades trycka dit samma medd två ggr... sorry ;)

Malin sa...

Oj oj... har aldrig haft det men jag har hört att det gör fruktansvärt ont!

Skulle vi ses i helgen???

Kram

Malin sa...

Läste precis min blogg... Tårarna kryper nedför min kind... trodde vår vänskap skulle överleva mer än det här...

ok, om det är det här du vill så kan jag inte mer än acceptera det...

Älskar dig ändå!

Ha det bra...