tisdag 27 maj 2008

En ny bloggare är född!!

Här kommer en till liten blogg!!
Hoppas ni har plats i era liv för en blogg till!
Jag känner att jag skulle behöva ett ställe
där jag kan få "prata av mig".
Jag vil fylla denna blogg med mina tankar,
vad som händer i mitt liv,
foton, scrap och sång! J
Jag hoppas att ni vill följa med mig på denna resa!


I dag fyller min son Rasmus 2år!! Hipp Hipp HURRA för honom :)


Han vaknade samma tid í morse som han föddes! 05,40. Tänk att det var 2år sen vi låg på BB jag och min man och tittade på världens vackraste bebis. Solen lyste in genom fönstret allt var underbart och vi var så lyckliga!

Jag kan tyvärr inte påstå att jag var lika lycklig och tacksam i morse när han ropade på Kajsa (Hans storasyster som just nu är hos sin pappa) så tidigt! Han har sovit jättedåligt i natt, så jag hoppades på att han skulle sova läääänge i dag. Men nej nej, inte sova länge när mamma är ledig, då skall det minsann vaknas tidigt...

Halvt sovande å inte vid medvetande gick jag upp och hämtade honom, slog i tån i hans pall (AJJ) och försökte förklara för honom att Kajsa inte är hemma utan hon är hos sin pappa.

-Där pappa, sa han och pekade på Micke i sängen och tittade förvånat på mig.
-Jo vist, där är pappa, men Kajsa är hos sin pappa. Hur förklarar man för en 2 åring att syrran har en egen pappa???

Men men gosegrisen nöjde sig och låg och myste mellan oss i sängen en stund.



I dag har jag en massa saker jag skulle behöva göra....
Jag skulle behöva städa (det ser ut som om nån har slängt in en bomb på övervåningen) jag skulle behöva springa (vårruset är om en v!!) Jag skulle behöva städa ute (så målarna som ska måla våt hus kommer fram till huset!)
men inget av det har jag gjort i dag... ja har bara suttit vid datorn...
Men i morrn!! Då ska jag.... inte städa, inte springa utan då ska jag till plugget!
Vilken tur att man har nått att skylla på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta du va du e duktig! Du e så bra på allt du tar dig för och nu har du lyckats göra en fin blogg-sida också. Något som jag själv förmodligen aldrig skulle ha ro att göra. Eller kunskapen för den delen :-)
Jag hejar på dig min vän och tack för tårtan i söndags, den med frukt i var sååååååååå gudomligt god!

Puss på dig vännen!

PS. JAG VAR FÖÖÖÖÖRST MED EN KOMMENTAR HÄR :-) (tror jag i alla fall...)