torsdag 29 maj 2008

Utmaning

Jag har fått en utmaning av underbara Helena, som i dag var helt fantastiskt vacker i sin nya blonda frilla.

Å tack Helena för presenten till Rasmus! Den va en hitt kan jag lova!

Här kommer svaren på frågorna:

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Hmm 10 år sedan, då fick jag min första dotter Kajsa.
Jag var nygift (gifta i ett år då) med hennes pappa Fredrik. Vi bodde i en 3;a i Björknäs, Stockholm. Jag hade precis fått "sparken" (fick inte mitt vikariat förlängt) från Lindex.
Första året hemma med Kajsa har varit det bästa året i hela mitt liv!! Det var så underbart att få vara hemma med henne.

5 saker på min att göra lista...

STÄDA, som alltid! Det är så fruktansvärt tråkigt att städa!
Göra tack kort till 3 av mina lärare, som ska följa med blommorna vi i klassen skall ge bort.
Göra studentkort till min kusin Morgan som tar studenten i morrn.
Göra lite scrapsidor som jag skall lämna in till en leksaksaffär i centum här. Hon skall hänga upp dom vid sina scrappgrejer. KUL!
Raka benen :) Så jag kan ha klänning i morrn på skolavslutningen.

Godis du gillar:

MMMM godis, måste vi prata om de, ja blir ju tjock bara av att prata godis.
Jag älskar, apelsinchoklad, salta döskallar, saltafiskar, svampar, nappar. Bakelser! Choklasmoussbakelser... ååå vill ha nu!! Prinsessbakelser, å maränger! Listan kan göras lång...

saker jag skulle göra om jag var miljonär:

Oj vilken härlig fråga... Just nu är vi så fattiga så vi inte ens kan köpa mat!!
Men om ja hade en massa pengar skulle jag köpa ett stort hus med vacker tomt med ett mindre hus på, där skulle mina föräldrar få bo. Jag skulle åka till thailand med min familj!
Jag skulle byta vårt staket som snart rammlar i hop för att det är så ruttet! Har inte råd att byta. Jag skulle se till att mina föräldrar har det ekonomiskt bra.
Jag skulle betala tillbaka de pengarna jag är skyldig min kära svärfar!
Jag skulle bjuda alla mina kära vänner på värsta brakfesten.
Jag skulle köpa en massa fina saker till trädgården.
ÅÅÅÅ va ja önskar ja hade mer pengar!!

Platser jag bott på:

Oj oj....

När jag föddes bodde vi i en vindsvåning i Bromma.
Sen flyttade vi till ett torp...
Sen skiljde sig mina föräldrar och mamma och jag flyttade till en lägenhet i Bollmora.
När jag var 7 år flyttade vi till Lidingö..
Vi flyttade 5 gånger runt på Lidingö..
När jag var 18år flyttade jag i hop med min dåvarande sambo (som sedan blev min man, som sen blev ex man)
Vi flyttade till Hammarbyhöjden..
Sen till Björknäs..
Sen till värmdö, Vi köpte och renverade en gamal tandläkarstation, där bode vi i 1 år...
Sen köpte vi ett hus i Hemmesta...
Som jag flyttade i från när jag skiljdes från min man och flyttade till..
Mamma och pappa på Lidingö...
Sen köpte jag min första egna lägenhet! En 1:a på 37kvm i Orminge, där bodde vi 4personer!
Efter de köpte jag en 3:a i Ösbydalen...
Och sista flytten blev nu till Radhuset vi bor i nu!!
PHHUUU nu vill jag inte flytta mer!!

OJ OJ OJ ja e hlet slut!!


Jag har fått mina 2 sista betyg i dag! Jag fick VG i rättskunskap (brevet kom i dag)
Jag är helt nöjd me det. Och så fick jag MVG i grafiskt kommunikation! Så denna termin blev det 2 vg och 3 MVG, så jag är nöjd och firade med räkmacka till midda!!
Ja vet, räkmacka är dyr mat när man är helt pank... men men lite måste man ju fira!!

1 kommentar:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hrhm...ja, fantastiskt vacker var nog en mild men vänlig överdrift :D haha
Vad kul att Rasmus gillade klubborna, S:et fick likadana och vi har lirat här hemma i vardagsrummet så blomblad och annat yr i luften.

Jag tycker också att mitt först år hemma med barn var helt underbart, alla minnen av mammagruppsträffar och babysång och slumra i soffan med en rosig bebis framför McLeods Daugthers på Teven....Koliktimmarna har jag helt glömt däremot!
Det ska bli jättekul att få se korten imorgon! vad kul att du ska få synas i affären också.
Grattis till fina betyg, det är du värd! Jag är också nöjd.
Nu har vi haft föreningsstämma med mat och vin ute på gården, jag passade på att övertala Janne att komma till plugget imorgon han också och vara lite social med oss.
Idag när vi var på lekplatsen med barnen kom en liten kille fram och frågade hur gammal min pappa var och pekade på Janne hihihiahahaha sa jag då.
62 sa jag sen.
I like your blogg bloggerbabe!
Kram från Helena