tisdag 22 december 2009

Lite bilder från vardagaen :)

Så, nu har ja äntligen lite tid över till att lägga upp "lite" bilder......

Så här kan en morgon på jobbet se ut :)
Ja brukar komma ca 20 min innan jobbet så att jag i lugn och ro hinner äta frukost.
Här har jag varit och köpt varm choklad med grädde, smörgås och lussebullefiket bredvid.



En härligt solig dag skiner solen in i butiken :)


Lite varor som skall packas upp....


Bla spikmattor som inte va så mysiga att fiska upp...


I bland får ja sällskap, hjälp i butiken... barnarbete...
Rasmus hjälper mer en gärna till!


Blippa varor, sitta i massegestolen och rita teckningar brukar han hinna med när han kommer å hälsar på :)


I lördags handlade vi gran, Rasmus, Micke, Kajsa och jag.
I värsta snöstormen pulsade vi i väg.

Vi lyckades få en riktigt fin gran, för 200 pix å lite av pengarna gick till de Gustavsbergs bandykillar :)
Här packas granen in, mycket spännande tyckte Rasmus :)


Efter att ha värmt sig ett tag i hallen packade vi upp den.


Madicken ville hellre leka med Maya en att klä granen :(



Är det nått jag verkligen inte behöver så är det mer julkulor...
Det kan både Micke och mitt ex intyga.
Men snälla, vem kan låta bli dessa underbara glittrande, glänsande kulor från ikea!!??





Micke och Kajsa hade tävling om vem som kunde sätta på flest "upphängare" på kortast tid, dom tävlar om allt, stackars Rasmus hann inte me.





Rasmus tyckte granen va stickig å gick å hämta pappas byggarhandskar :)


Kajsa och Rasmus klädde granen helt själva!!! Otroligt snyggt tycker ja, de enda som syns att Rasmus varit med är de tre guldkulor som hänger i rad längst fram :)

Just nu har vi en underbar doft av gran och hyasinter hemma!
Juldofter är bra underbara och ja önska jag kunde spara dom i en liten ask å nosa på dom mitt i sommaren!
Det är mycke bus och stoj hemma hos oss. Alla mår psykiskt bra just nu och det märks! :)
Glada barn och glad Micke resulterar i mycke bus!



I lördags hade vi kalas för Kajsa som fyller 11 år i morrn!
Jag hade bakat som vanligt, men då ja jobbat mycke har ja inte hunnit baka å göra så mycke julgodis som jag brukar! :( men lite hann jag få ihop. Tårta, lussebullar, nötkakor, kokostoppar, maränger, morotskaka och glögg bjöds de på.
Rasmus satt och vänta vid allt gott innan gästerna kom....
Jag hade köpt sockertomat att pryda Kajsas tårta me.




Micke värmer glögg.
Kajsa fick välja om hon ville ha vanliga tårtljus eller "isfacklor" på sin tårta, han valde isfacklor.
Häftigt!

En mycket nyfiken lillebror fick hålla sig på avstånd och kollade tyst med stora ögon...
Rasmus va snabbt fram när facklorna brunnit ut.

I går gick vi på en promenad till centrum, till djuraffärn.
Kajsa och Madicken vill ha varit marsvin, så vi gick ner för att kolla.
Men alla marsvin var slut.


Tuva blev helt tokig och sprang lyckligt runt i snön och busade


Rasmus vägrade följa med in när vi kom hem, han skulle minsann sova i snön sa han....

Jag lyckades få ihop några kort för ett tag sedan, detta har hamnat hos tjejernas farmor

Och detta kortat fick min syster


Så slutar vi med en liten film... det är inte helt lätt att ha Micke som lådsaspappa ;)

6 kommentarer:

Jeka (Jessica) sa...

"Jag hade köpt sockertomat att pryda Kajsas tårta me."
HAHA, du är för go!
Jag såg tyvärr inga tomater!

Sanna sa...

Grattisgrattis till Kajsa...!

Hemmabloggaren sa...

Byggarhandskar var ett bra tips när man ska klä granen :D

Hoppas ni får en underbar julafton! Kram.

Sanny och Helena sa...

Vad mycket fina bilder, kul!
Nu är det julafton!
GOD JUL!
Kram

kockajäveln sa...

Vi på Strange Bakery vill önska dej en riktigt God Jul!:)

Karin sa...

god jul på er alla underbara!!! :)

Kram
Karin