lördag 5 december 2009

Nya rum

Åååååå att de skall vara så svårt!
Tjejerna får inge julklappar i år, utan dom skall få nya rum.
Kan ju inte bli så dyrt tänkte ja....
Tog en titt på IKEA å konstaterade att de skulle gå på ca 8000kr för båda tjejerna!!!
Men så mycke pengar har ja ju inte, så nu har ja spännderat de sista dagarna med att
besöka blocken va 5 sekund!

Jag vill ha Malmbyråer till tjejerna, i ek, till madicken, som skall få babyrosa rum och vita byråer till Kajsa som skall få babygult rum. Men de är lättare sagt en gjort att försöka hitta byråer, vita är svårast, en en har ja lyckats köpa....

Just nu står jag på jobbet. mamma och Micke är hemma och målar :)
Jag står här å surar över mina dumma idér, hur kan man få för sig att lova ungarna nya rum när man inte har några pengar.... korkat! men ja blev så trött på alla saker i deras rum som bara ligger på golvet. Dom har en jättestor byrå i Madickens rum som deras pappa gjort. Jättefin, jag har verkligen varit nöjd med den genom åren, men nu börjar lådorna bli för små för deras kläder och Madicken kan få för sig att inte släppa in Kajsa i sitt rum... så Kajsa inte kan ta sina kläder.

Jag tänkte att om dom fick fina rum, där var sak har sin plats, så kanske dom skulle städa bättre och vara mer rädda om sina saker. Jag hoppas verkligen att jag lyckas med min dröm om fina nya rum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen en jätte fin blogg! Roliga videos från vardagen och massa jätte fina bilder, kul! Du har en jätte fin familj! =)

Lillasyster Sanna sa...

Vi saknar dig!
Kramar