söndag 16 maj 2010

En liten räka gör ingen kväll....


Så här ser min springrunda ut på kvällen, så vackert att man får ont i själen!

I går åkte sköna Helena och jag räkbåten. Räkor är nyttiga grejer å resan kostade 260 kr, så ja åt upp nästan hela skålen räkor........ dom andra i mitt sällskap gav upp ganska fort, men inte ja ;)

På vägen in till slussen frågade jag Helena vilka vi skulle åka med... jag visste att det va Helenas brors ex fru och hennes jobb, men vad jobbar hon me?? Jo hon jobbar på ett åkeri!! VA, sa ja, kommer de va du ja å en massa tjocka chaffisar i 40 års åldern med tatueringar??!!


Å alla fördomar jag hade om lastbilschaffisar visade sig vara sanna! 40 plus, japp, lite lätt runda om magen, japp, tatueringar, japp, knasig humor... japp. Mannen ni ser på bild med Helena.... han fick åka polisbil från båten... ja så kan de gå!


Men vi hade de bra roligt endå Helena å ja, stackars Helena hade fullt sjå att parera 3 men som ville ha med henne hem :) Jag bara satt å njöt av all uppmärksamhet hon fick. Ååååå vilken vacker kvinna hon är suckade dom, ja de e hon sa ja, den bästa :)


Vacker resa hade vi :)





Vi va tillbaka i slussen runt midnatt, då stapplade vi till bussen. Jag har ju jobbat i da så det var skönt att komma hem tidigt å sova. När jag vaknade i morse gungade fortfarande världen och de första timmarna på jobbet va ja lite matt.
I morrn är de 17 maj, för oss betyder det en dag på Skansen! Vi skall fira Norges nationaldag och har ni riktigt otur får ni se bilder på mig i Norsk nationaldräkt! ;)

2 kommentarer:

Ellen* sa...

Ja hurra!! Det vil vi se!:o) Jeg har strøket bunadsskjorter og er klar for 17.mai imorgen! Håper du og dine får en strålende dag!:o)

Anonym sa...

Å herre gud, ett under att de fick syn på mej överhuvudtaget bland alla mina dubbelhakor, haha herregud. De hade väl starr hela bunten.
Kram Helena