lördag 29 maj 2010

4 åring.....


Vi har en 4 åring hemma! En liten kille som här om dan berättade att när jag dör ska Emelie flytta in, då ska Emelie vara mamma, han pappa och Rasmus L lillebror..... Dom skall ta över radhuset och bo här, han väntar bara på att jag ska dö.... barn är bra härliga!


( så här ser en nyvaken, heltidsarbetande radhusmorsa ut på morgonen )


I torsdags smög Kajsa, Madicken och jag upp å sjöng för våran 4 åring som inte rörde en min för ens vi sa att de fanns presenter.


Rasmus har bara önska sig en sak, en skateboard!! han är alldeles för liten för en sådan, men han hade blivit helt förkrossad om han inte fick någon....


dan kom hela dagis gruppen...japp 24 ungar å 4 fröknar kom på led.... min mage snurrade ordentligt kan jag lova! Hur kunde ja vara så galen att tro att jag skulle klara detta??
Men med Mickes lillebror och hans flickväns hjälp gick de vägen!

Här står Rebecca å gör ballongfigurer, alla barn fick välja en färg och vad dom ville ha, blomma, mus, hund, katt, blommhatt eller svärd! Alla barnen va så glada och nöjda och kalle, Rebecca å ja andades ut när dom gick... vi klarade de!


Nöjda tjejer :) Katt och hund har dom fått :)


När alla dagisbarn gått ställde jag mig å baka, jag gjorde kladdkaka, sockerkaka till tårtan, maränger, nötkakor och kokostoppar.
Vid 18,00 kom det 20 vuxna och 14 barn på kalas!
Vid 21,30 satte sig Micke å jag i soffan och andades ut.... vi hade klarat de ;)

Till min Rasmus glädje och Rasmus L skräck va de inga vanliga ljus på tårtan :)
Denna helg jobbar jag, i morrn har Micke match, så vi har i dag ätit morsdagsmiddag på mitt favvo ställe! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

O herregud vilket kalas! Du ör verkligen inte dålig som fixade allt de. Men vilken dag eran 4-åring måste ha haft. De ser så mysigt ut. Kram