måndag 28 juni 2010

Nu är sommaren här :)


Tänk va gla ja e att ja har en liten kille som gick me på att ha krans en liten stund :)
När vi pratade om det dan innan skulle han minsann inte ha krans, sen några timmar senare kom han å sa att han ville ha blommor i håret :) Å vist va han fin! Efter fotograferingen åkte kransen av.


Vi vaSiggesta gård, där har dom lite djur och dans runt stången, Rasmus skulle minsann inte dansa, han titta på medans Sanny och Vilma som också va me dansade runt. När vi skulle gå , när allt va slut å över.... då ville han dansa!!



Vi hade en härlig stund i solen, med gott sällskap och picnic.....

Eller, ja alla andra hade picnic, vi hade påsar från Systrarna Delselius...... (från mitt jobb alltså)


Men Rasmus såg inte allt för ledsen ut över att de inte va mamma utan bagarna på jobbet som fixat hans fika! :)

Tur att pappor finns när man ramlat och skrubbat benet! Lilla Vilma, grät tills hon somna i bilen på vägen hem till oss.


Midsommarkille
Vist är väl sommaren härlig, utan strumpor å skor

Härliga midsommarpussar

Rasmus krans, den hann ja göra innan vi åkte till Siggesta.... men inte picnic, vilken mamma på att prioritera.....

När vi kom hem grillade vi

Å skåla in sommaren med skumpa :)

Å åt kladdkaka med jordgubbar och grädde
Underbara sommarblommor!

Vi hade en bra midsommar, vi avslutade kvällen med att spela kort.... ja vann, Micke sura ;)
Jag drack två cider och blev jättefull..... hmmm, la av att dricka direkt, skulle ju jobba dan efter.... men hallå, full på två cider, va e de som hände?? Hungrig, trött, heltidsjobbande mamma, kan man skylla på de???
I dag har barnen, mormor och jag varit och spelat minigolf, vi brukar alltid åka till Taxinge slott å fika på Madickens födelsedag... men då hon nu för tiden kan komma å fika på mitt jobb när hon vill, kändes inte Taxinge lika lockande längre, så vi tog oss en golfrunda i stället.




Vi avslutade rundan med varsin glass :)

Vi hade en mycket trevlig dag! :) Med mycke skratt och mys.
Efter golfen åt vi lunch, sen slängde vi av Madicken och Rasmus som inte ville följa med till min pappa grav. Kajsa och jag köpte blommor och gjorde de fint.

Eftersom min pappa va hammarbyare.... syns på stenen, så köpte vi bara gröna och vita blommor
I morrn är de jobba igen som gäller, på onsdag är de 8 år sedan Micke och jag träffades å på torsdag fyller Madicken år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vilket underbart foto på dig och lillprinsen! Du är otroligt vacker och han är ju så söt. Mycket härliga bilder. Kram