söndag 6 juni 2010

UNDERBAR helg!

Åååååå vilken underbart ledig/solig helg vi haft!

Det började med att vi åkte till centrum och försökte hitta nått till Kajsa till avslutningen..... gick inge vidare! Jag vill att Kajsa ska va söt i klänning, Kajsa själv vill helst gå runt med mössa och fotbollsshorts! Inget ja gillar :(
Efter en massa letande gick vi halvnöjda hem med ett på shorts å en topp.


Efter snabb grillning va de dax för Kajsas fotbollsmatch. Madicken och Rasmus åkte med mormor och morfar till landet. Kajsas lag va bättre men mål changserna satt tyvärr inte och motståndarlaget lyckades i slutet göra ett mål. Besvikna åkte vi från matchen.

Efter matchen åkte jag hem till en arbetskamrat, några bagare å en till av oss i "butiken" va också där, väldans trevligt att få sitta och snacka lite med folk på jobbet, något vi aldrig hinner på arbetstid!

I lördags var vi inne i stan och kollade när Mickes bäste vän/arbetskamrat sprang runt runt runt Stockholm..... japp, Stockholms matathon! Galningar, men väldans kul att få se och uppleva!

I dag har vi röjt runt lite i trädgården, hann tyvärr inte få ner alla blommer jag köpt :(
Senare på dan kollade jag Mickes match, njöt av solen och lite "vuxen"egentid :)
Efter matchen åkte vi till mitt favvo ställe, Vita Hästen för att fira men lådsaspappa som i dag varit nykter i 22 år! Väldans trevligt och alla bar... å vuxna skötte sig bra :)

Nu sitter jag med ont i magen, ja vill verkligen inte gå till jobbet, jag hinner inte med livet, hinner inte städa, njuta av familjen, renovera, känns bara som om ja jobbar å sover :(
På jobbet är det bara stress stress stress å mesta tiden har ja ont i magen för allt ja inte hinner me. Men men, de blir väl bättre..... hoppas ja. Ja får försöka att se fram emot semester, en bit kvar tills den, men endå 3 härliga veckor ledigt!


I morrn ska ja dra igång viktrejset igen!
Detta ska ja följa/tänka på nästa vecka:

Dricka ett stort glas vatten innan alla måltider

Äta frukt till varje måltid

Försöka äta var tredje timme, vilket är svårt för mig som inte kan ta raster när ja vill :(

Motionera 30 min varje dag, gå, springa träna med gummiband, cykla, nått 30 min varje dag

Inge godis/bullar/tårtor mån-fre

Önska mig lycka till! Nu dax att sova, börjar kl 06,00 i morrn :/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejar på dig! Och du.... en sak i taget, de viktigaste först. Kram

Malin sa...

Hej stumpan!

Klart du fixar det här! Tror på dig! Tar lite tid bara att få ordning och lite distans till allt det nya.

Jag hinner inte heller med allt, man får prioritera...

Kramar Malin