onsdag 28 oktober 2009

13 år av saknad


I dag är de en sån där dag igen, en sådan där jobbig dag.
Men den gick faktiskt bättre en de brukar, kanske för att ja inte är ensam, utan har alla barnen här.
I dag är de 13 år sedan min pappa gick till jobbet å kom aldrig mer tillbaks.
Båten han och hans kompis åkte i slog runt, de regnade, va stora vågor och båten var packad till max. Pappa orkade inte simma. När polisen sa att hoppat va ute, hade vi ingen kropp att begrava. De tog 5 år innan en farbror hittade de som fanns kvar av honom i vassen. Skelett med gummistövlar på.



Så i dag har vi varit och tänt ljus på hans grav, barnen, mamma, lillesyrran och jag.
Rasmus vet att min pappa sitter i himelen på en stjärna.


Jag blev chockad när jag kom till graven, alla blommor syrran å ja plantera för 2 mån sen va borta!! Graven såg tom å skabbig ut!


Madicken hade gjort ett armband som hon ville lämna på graven, de fick bli ett smycke till lyktan.



Lyktan har blivit gräsig när dom har klippt gräset, ser ut som skägg :)





Vi avslutade hela kyrkogårdsbesöket med ett lövkrig :)












Stackars lillebror helt oanande.... å en moster som flyr :)



Söta lillesyrran





4 kommentarer:

Katja sa...

Vad fint syrran! Vi hade det mysigt idag...

Jeka (Jessica) sa...

Skickar en stor stor kram till dig vännen! Jag vet hur det känns, oj oj...
Underbara kort!
Ang min inbjudan Clipart & mejl funkar skitbra, de är redan utskickade & osade ;-)

Sanna sa...

Så fina kort, de är verkligen levande, även bilderna vid graven. Önskar att jag kunde följt med men hade fullt upp med en annan sorg idag :(
Kramar...

Jessica sa...

13 år...helt galet va tiden går fort...Jag minns det som igår. kram vännen!