torsdag 1 oktober 2009

Praktik

Första dan på min nya praktikplats är avklarad :)

Egentligen skulle jag ha börjat i måndags, men Madicken började vecken med att vara magsjuk, så jag har varit hemma mån-ons. Vilket min handledare också har varit, så de va ju bra tajming!


Jag kan lova att jag va bra nervös i morse! Självklart så kom int buss Hel**ET!!! Fattar inte varför bussarna inte kan hålla tidtabellen på mornarna! Den skulle gå 08,05, men kom 08,15! Vilket gjorde att jag blev lite sen, jag hatar att va sen! Jag sitter vid Östermalmstorg, känns som att komma hem, min mamma hade ju butik här när jag va liten, så på dessa gator har man sprungit mycke. Å va de kändes skönt att få gå i dessa hemtama trakter igen!

Jag kände direkt när jag klev in på "gården" att här vill ja va, här vill ja stanna.


Solen lyser in i mitt rum, här kommer ja spendera 10 v, se när höst bli vinter.
Jag skulle vilja stanna här, alla är så glada och trevliga. På morgonen va jag nere i biblioteket och arkivet. På lunchen sprang jag upp till Hötorget och fixade biljetter till förhandsvisningen av filmen "bröllopsfotografen". Visningen går på syrrans födelsedag, så jag tänkte de kunde bli en bra present. På eftermiddagen har jag och min handledare gått runt och hälsat på alla! Trappor upp å ner, gångar hit å dit, rörigt i min lilla hjärna, men så kul! Här finns historiker, sömmerskor, dockmakare, formgivare, fotostudio och kontorsmänniskor. En hel blandning av glada människor.


Men just nu är mitt huvud tungt och trött, de blir ju så mycke intryck så här första dan och jag kunde ju knappt sova i natt, massa tankar flög omkring och jag kände mig dö stressad, men nu vet jag hur allt funkar och ser ut här, nu känner jag mig lugn!
Här är jag, på höger sidan ligger flygeln jag sitter i. Jag har nog den vackraste praktikplatsen.
I morrn skall jag nog få mig en rundvanring på muséet :) Och börja göra skyltar som skall vara på muséets nya utställning. Ska bli spännande och läskigt :)

1 kommentar:

Hedda:) sa...

Høres jo fantastisk bra ut, Karin! Grattis! Håper du vil trives kjempegodt. :)