måndag 5 oktober 2009

Helgrapport!

Kajsa har haft fotbollscup i helgen, ett gäng tappra mammor och pappor trottsade kyla och REGN med hagel för att se sina tjejer spela. Tjejerna kom 2:a i sin grupp på lördan. På söndag va de dax att spela mor Sickla, som vann med 4-0 sist vi spelade mot dom. Men i går rullade dom minsann inte in några mål :) Dock inte vi heller, fast vi hade många målchangser. De va ett tufft och laddat gäng tjejer som stred som tokar! Men inga mål betyder straffar! Micke pekade med hela handen ut 5 tappra tjejer som i ösregn skulle slå straffar. När vi spelade i Aroscupen i somras satte dom inte en enda straff! i går satte dom 4 av 5 straffar, de gjorde Sickla med. Då man inte får ta dom som redan slagit började Micke plocka ut dom andra tjejerna en efter en. Tillslut tog Sicklas tjejer "slut" dom hade bara en tjej kvar. Hon va 1 år yngre, hade precis börjat spela fotboll och grätt hysteriskt för att hon absolut inte ville slå nån straff. Så Sicklas tränare frågade om det var ok att dom tog en utav de andra tjejerna. Micke hade inte hjärta att tvinga den gråtande tjejen att slå straff, så han sa ok. Dom plockade fram sin största spelare och smackade in de avgörande skottet som gjorde att vi åkte ut och dom gick vidare! 11 straffar blev det innnan det var slut.

Iskalla och dyblöta åkte vi hem och värmde oss med kanelbullar och varmchoklad. Kajsa gjorde ett otroligt bra jobb på sin backpossition, jag är faktiskt riktigt stolt över henne! Men hon grät när dom åkte ut, men hon va inte den enda, å de känns ju så surt att vi skulle åka ut på de sättet.

Inte ens när vi gick och la oss hade ja tinat, frös fortfarande och de gör jag nu me. Det är en kylig praktik jag har fått ;) Just nu sitter jag och gör skyltar till utställningen "fredssoltater" som öppnar i slutet av okt.

I fredags fick vi mail om att de som inte fått mail hade klarat juridikkursen, jag va en av dom som klarade kursen!! Jag kan lova att en stor sten föll från mina axlar! Så skönt, så stolt kände jag mig. Nu är de bara publiceringsmetodiken kvar, vi skulle ha fått betyg förra veckan, jag hoppas ja klarar den me, så jag slipper om tenta!

2 kommentarer:

Kajsan sa...

Grattis till provet! :) Håller tummarna ör ditt nästa ;)
SNYGG header! ;)
Även om man inte hade vetat att det svävade romantik i luften hemma hos fru Organiserad Kaos så hade man ju kunnat räkna ut det med öronen eftersom bloggen är lite mer stilla än vanligt ;) Det brukar ju tyda på glädje där hemma ♥
Glad för din skull vännen! Det värmer mitt hjärta :)
Ha en underbar dag!
Kram

Anonym sa...

Om Madde vill börja med friidrott kom ner till Ingarö Ip och provträna med -00 tjejer och killar på lördag den 10/10 mellan 10-12 då Ingarö IF Friidrott har prova på dag. Tänkte för du hade frågat Johan om Ida spelade handboll...

Nina