tisdag 27 oktober 2009

Höstlov

Här hemma har vi alla höstlov!!
Ja frågade min praktikplats om ja kunde få ledigt denna vecka, så tjejerna slapp vara hemma själva hela veckan. De va ok. Skönt tänkte ja, då slipper ja väcka Rasmus på morgnarna Han är så svår väkt! Han vägrar vakna, frågar -Mamma, kan jag inte få sova lite till. Eller så säger han att han inte vill gå till dagis. Äntligen tänkte jag, ska ja få slippa bära upp honom sovandes.....
Men nej då, tror ni inte Rasmus firar sitt höstlov med att vakna 06,30 varje morgon!!!!

Ja hade hoppats på lite bättre väder, så man hade velat vara ute å kanske såga lite på plommonträdet, men usch, vill inte gå ut i de här tråkvädret!!
Men vi sitter inne å spelar alfapet, gör armband, busar och myser.











Själv känner ja mig så här! Som en utslagen tigermamma.... :)
Ja fick ett galet raseriutbrått i morse när ja kolla in i Madickens rum å såg alla ny tvättade/vikta kläder på golvet. Kände för att hoppa, skrika å slänga ut ungen, men hyfsat sansad frågade ja henne varför. Varför ligger alla kläder på golvet??!! (tillsammans med allt annat skit som bor på golvet å inte i hyllorna) När hon svarade vet inte ville ja bra springa där i från!! Vet inte!!! Dummheter. De kom fram till slut att hon haft ner alla kläder när hon letat efter nått längst ner i högen......
Nu har ja bestämt mig för att "dra in" alla julklappar i år (jag har ju redan köpt några och dom får dom) Inge leksaker eller liknande i år, utan dom skall få nya bra praktiska möbler till sina rum, fina rum skall de bli!!!

Inga kommentarer: