torsdag 17 september 2009

Heja Sverige!


En mycke envis liten kille sa i morse åt sin mamma på skarpen att han minsann inte tänkte ha på sig nått annat en sitt "sverige ställ"!! Men,älskling, det är inte sommar längre, man kan inte gå i shorts, det är för kallt, kan du inte ha tröjan och ett par vanliga byxor?? NEJ, ja ska ha Sverige byxorna!! Men så kom ja på en lösning... Du får ha shortsen om du har dom här byxorna under, dom kommer knappt synas, för shortsen är 2 nr för stora å räcker ner på halva vaden. Han godkände dom byxorna ja hade rotatat fram... ett par "långkalsonger" eller thigts om de hade varit till tjejer. Ett par tajta svarta, de gick han me på :) Så va vi nöjda båda två, vi fick vår vilja igenom :) Ni ser den bestämda minen på bilden, han hade aldrig gått gett vika i dag. Ja fick inte ens ta kort i da, så tyvärr fick ja ingen bild där man ser thigtsen.



Å i da har vi en uppgift att göra som skall lämnas in innan kl 16 å ett prov att plugga till, vi har prov i morrn. Men ja är inte ensam här hemma! Denna lilla tuss ligger på mitt golv å vill ha full uppmärksamhet! Har dock inte tid just nu, men vist är hon söt :)
Det är mammas hund Tuva, å i soffan ligger mammas "dagbarn" en liten liten hund, My.



Å tack alla snälla för alla fina ord (båda här och på facebook) om min nya hårfärg, men som ja trodde blev inte min mamma så gla, men hon sa inget hörde de bara på den falska Ååååå så fint... där drog hon till me en liten vit lögn.... :)

2 kommentarer:

evelina sa...

har saknat din blogg som tusan. du är så klok, stark och vacker. har inte läst din blogg på ett tag, vad händer i ditt liv nu? kör en mini-update :) hur är det mellan dig och micke? med dig? bamsekramar

Karin sa...

Hej Evelina

Va kul att du gillar min blogg :)
Å tack för alla fina ord!
De är faktiskt bra med mig!
Ja hade tappat orken för några veckor sedan, men de känns som om kraften har kommit tillbaka igen, vilket känns skönt :)

Ja sliter på me mitt plugg, jag är sjukt skoltrött så ja får verkligen tvinga mig själv att göra de ja ska i plugget. Ja börjar praktisera om en v.


De är bra mellan mig å Micke, vi försöker va så bra föräldrar vi kan. Allt kommer bli bra så småningom.

Jag är tacksam för att ja har så många bra människor runt omkring mig, utan alla som stöttat mig skulle ja inte mått så bra som ja gör just nu! För ja mår faktiskt oförskämt bra :)

KRAAAAM på dig!