tisdag 1 september 2009

Usch så korkad jag är!

Förlåt för att de varit tyst här på bloggen.
Ja mår inge vidare bra, skolan och livet håller på att stressa ihjäl mig! Jag har redan kommit efter i skolan. Min urinvägsinfektion och tjejernas magsjuka har gjort att ja inte varit i skolan så mycke, kommit efter och helt tappat lusten. Å så denna J***A praktikplatsletande!! Hatar att leta praktikplats, alla säger bara nej å ja funderar starkt på att sälja radhuset, skita i plugget och leva på pengarna jag tjänar på försäljningen.

I går grät ja halva natten för att ja känner mig så ensam och förvirrad. Vaknade me sjuk huvudverk i morse, men släpade mig till plugget.
Vi har varit på studiebesök på ett bokbinderi ute i bromma i dag. Jag är bra impade över dom som jobbade där, att dom orkar stå i den höga ljudnivån hela dagarna, varmt va de också, ca 25 grader! Å luktade starkt av lim. Vi va där i 1½ timme å ja va helt slut när vi gick där i från!

Men men, nog om min "sorg" annars mår jag bra....

I fredags hade Kajsas klass kick off på ett ställe här ute på Värmdö som heter Hällen.
Ett underbart vackert ställe som ligger vid vattnet. Med "hopp berg", sandstrand, rodbåtar, bastu och stor gunga. Föräldrar och syskon fick följa med. Tanken va att jag och Madicken skulle följa me Kajsa, men Madicken va magsjuk, så jag och Rasmus hängde me.



Det var inte världens roligaste väder, men ungarna va glada, badade tills dom va blåa om läpparna.



Rasmus va dölycklig över att få va me, han känner några av tjejerna i Kajsas klass, han gillar Kajsas kompisar, men trotts mycke tjat fick ingen av kompisarna nån kram :)



Världens goaste/sötaste Malin och Emelie, som även spelar med Kajsa i Värmdö IF.
Kajsa, redo att hoppa.



Cornelia pröva att hoppa me foppatofflor på :)




Jag hitta en liten groda :)


När ungarna badat och bastat klart grillade vi hamburgare.
Vid 20 åkte Rasmus och jag hem. Kajsa sov över med sin klass och några av föräldrarna.
Dan efter vad det dax för match. Malins mamma hämtade 4 glada tjejer vid Hällen, som gärna hade sovit där hela helgen :) Dom hade dansat tryckare och somnat runt kl 01 på natten.
Matchen gick inge vidare, vi förlora med 4-0 mot Sickla. Som inte va bättre, men satte sina målchangser.

Rasmus sprang som vanligt ut på plan när matchen va slut och tackade av laget.
Efter matchen hjälpte vi mamma och Björne att flytta.
Vi släpade tyngt och mycke hela dan, jag va så trött och slut att ja trodde ja skulle somna stående eller börja gråta!
Jag fick för mig för ett tag sedan att jag skulle sälja mina bokhyllor och köpa nya, ni vet att ja för några månader sedan pratade om att vi skulle göra om vardagsrummet. Nu när jag är ensam har jag inte råd med lika stor förändring som Micke och jag planerade, men ja tänkte att nya bokhyller har jag råd med......
Så jag tänkte att jag skulle va duktig och sälja dom gamla. Annars brukar jag ge bort mina grejer, men tänkte att jag kunde lägga pengarna på nya bokhyllor. En av mina fd grannar/"vän" hörde att jag skulle sälja och ville köpa dom. De va tre 2 år gamla billybokhyllor med glas/frostade/blommönstrade dörrar till. Dom kostade 3500 kr att köpa. Å då dom inte va så gamla ville ja ha 2500 kr. Men när hon kom för att titta på dom ville hon inte ge mer en 1500 kr för dom, hon hade en vän som sagt att man aldrig får mer en halva priset för begagnat Ja ja tyckte ja lite "bittert" hon har väl rätt. Men de slutade inte där, denna "vän" har ingen bil.... så efter att vi flyttat åt mamma och Björne, lastade Micke och jag in bokhyllerna i Mickes firmabil och åkte hem till henne. Hon bor ute på "vischan" ca 30 min från oss... Dom va så tunga att ja va helt slut när vi äntligen fått in dom i bilen, ja va ju redan så trött efter flytten.
När vi kommer hem till henne frågar vi lite nervöst vilken våning hon bor på. Längst upp säger hon glatt.... Jo, vi fick bära upp bokhyllerna 3 våningar i en spiraltrappa!!! Ja trodde allvarligt att ja skulle dööööö!!! FY FAN va tungt de va, å ja va så rädd för att halka i trappen! Å ursäkta att ja säger detta.... men när vi kom in i hennes hall, stod där en nyköpt 40 tums tv, en ny färgskrivare och en ouppackad torktummlare! (hon har precis flyttat dit) Å när Micke och jag skall bära upp den andra bokhyllan säger hon glatt att "å va glad jag är för att jag tog flyttfirma när jag flyttade hit!!"
Så inte nog med att hon prutade ner bokhyllerna, ja fick köra ut dom och bära upp dom!! Å som tack fick vi 50 kr i soppapengar. Jag är inte en sån som "klagar" ofta, men detta gjorde mig faktiskt ledsen! Ja känner mig så arg på mig själv, nu står ja här utan bokhyller! Hur dum får man va!!?? (ja alltså) Ja ja, jag har lärt mig en läxa.

11 kommentarer:

MartinaN sa...

Vilken kärring. Jag hade också kokat om jag hade varit med om det. Usch o blä o fy.
MartinaN

Kajsan sa...

Skickar dig en STOOOOR kram!!!
Kram Karin.

Anonym sa...

Hade 2 biljetter, men blidde m avhopp i sista minuten.. Så jag orkade inte styra upp helt enkelt... Kommer ju ny mässa i februari ;) så jag satsar på den istället! :)
Ska dock på scrapmässa till helgen! :D Så det ska inte gå nån större nöd på mig! ;)
KRAM! :)

Jeka (Jessica) sa...

Håll huvudet uppe hjärtat. Kärringen skulle ha en stor smäll rent ut sagt & du skulle vägrat att sälja dem till henne.

Ang praktitplats, du vet ju att du kände precis likadan förra termin & det fixade sig eller hur?! Får man inte vara på samma ställe två gånger? I såna fall är det ju "bara" att ta en kursares ställe?
Håll huvudet uppe hjärtat!

Linda sa...

Skickar en styrkekram och hoppas att du snart mår bättre både fysiskt och själsligt. Håller tummarna på att det löser sig med praktikplats...inget roligt att hela tiden få ett nej. Men du som verkar vara en härlig glad tjej med ruter i borde få en bra plats någonstans.
Kram Linda :-)

Malin sa...

JA, du tjejen, du är FÖR snäll!!! Du skulle ha sagt: "ja, 1500kr är väl inte hälften av 3500kr? och dessutom så om du skulle sålt dem för det priset skulle du ha sagt att hon fick hämta dem själv!!! (Så skulle ja ha sagt, men ja e lite hårdare än du) Måste lära dig att inte bli andras dörrmatta!!!

Å det där med praktikplatsen...Jag hoppas det löser sig.. ge INTE upp! "Det ordnar sig, som Conny hade sagt"

Sötnos, när ska vi ses då?? Blir det någon golden??

Kramizar Malin

Marita sa...

Du, tråkigt men sant är att det finns en hel del dumma människor. Jag är nog också rätt så hygglig och någon berättade en historia för mig om Bob Dylan. Han lär ha sagt att en del människor är sådana som ger och andra tar. Du är uppenbarligen en sådan som ger i många sammanhang och jag tror Dylan ansåg dessa människor vara de lyckligaste i längden.
Hur hade denna människa mage att vara så sniken och så? IKEA-möbler brukar faktiskt ha lite andrahandsvärde så inte ska du skänka bort något.
Mindre grejor kan du lägga ut på Tradera och där kan du kika vad som är gångbart. Vintagekläder är ju jättepoppis.
Har du sökt praktikplats hos någon fotograf eller liknande? Du är mycket skicklig på att fotografera....
Hoppas allt känns bättre imorgon
Hälsningar din trogna bloggfan Marita

Marita sa...

Du har ju stöd från många kloka som skriver här och var glad över att du är generös och öppen. Många får nog tröst av din öppenhet för ibland har du glada härliga stunder också och därför är du lika ledsen ibland sas.

Jessica sa...

NÄ NU BLIR JAG ARG!

Sa du att de va en av dina fd grannar/"vän" som betedde sig på de sättet?! FY FAAAN! rent ut sagt. Jag hade blivit så jävla skitförbannad, å ja vet att man kan dras med när någon börjar pruta och "köra" med en när man ska sälja något så jag förstår dig.
De jag däremot måste säga är att detta är något du nu måste ta lärdom av. Våga säga nej och stopp! Detta blev både en dyr och psykiskt jobbig läxa för dig och jag tror att nästa gång du hamnar i en situation då du möter någon som vill sätta sig på dig så kommer du att våga slå ifrån. Detta gäller inte bara dessa billybokhyllor, utan många andra delar i ditt liv också. Men de tror jag du vet redan.
Nu hoppas jag att ni ALLA får hålla er friska och krya så DU kan komma på fötter snart igen. Skit i flyttkartongerna i vardagsrummet, trava dom på hög å ställ dom mot en vägg. De gjorde vi, å så fick dom stå i ETT ÅR innan vi hade råd att köpa nya billybokhyllor...

De viktigaste just nu, är att du tar hand om dig själv, så du orkar med en hel vardag utan att de känns som om en säkring går i hjärnan så fort du utsätts för fysisk eller psykisk stress. Annars e risken stor att du hamnar i ännu jobbigare situationer i framtiden.

Stanna upp och tänk två gånger på allt du ska göra från och med nu. Och välj bort sånt som är mindre viktigt. Då kommer du sakta men säkert att få tillbaka kontrollen över de som händer i ditt liv, och på så vis även må bättre.

Kram älskade vän!

Hemmabloggaren sa...

Va tråkigt att livet är tungt just nu, men jag lovar, praktikplatsproblemet löser sig, du har bara inte hittat rätt än.

Låter ju verkligen som en klyscha men jag tror på den stenhårt.

Sköt om dig och tack för hösttipsen, tyvärr klarar jag nog inte av att tänka på julen redan men det där med tända ljus ska jag nog fixa :)

Lillasyster Sanna sa...

Hmmm... Förstår att du benämner henne som "vän" och inte Vän. Så gör man ju inte...?! Men du var grymt snäll som hjälpte, en eloge till dig (er)!

Kram!