torsdag 27 augusti 2009

Blixtar och dunder kräver varmchoklad :)

Liten brun naken kille vid frukostbordet. Solen letar sig in, han sitter där glad och äter smörgås.
Hans fötter är så söta under rumpan, precis så som han såg ut när han va liten, va fort dom växer!
Små fötter, 3 dagar gamla

Liten go bebis!

I går kan man lugnt säga att det regnade lite här ute på Värmdö.....
Det åskade och blixtrade och ÖSTE ner! Ja kröp upp i soffan med denna....
En kopp varm choklad med grädde! I bland är livet bra underbart!

Jag brukar plocka blommor i trädgården och ställa på vardagsrumsbordet/köksbordet, just nu pryder denna bukett mitt vardagsrumsbord.



Å helt plötsligt blir de tyst, kollar, å då har Rasmus somnat i soffan! Helt väck, inte ens "älskling, vaknar du nu får du en glass" hjälper!!!

Ni som har barn vet vad detta betyder..... jo, att han inte kan somna sen vid 20 då han "ska" sova.

Snorig å skitig... vet ni va ja gjorde när ja insåg att ja inte skulle få liv i ungen??
Ja klippte honom!!! Han gillar inte att klippa håret, så ja passade på. Kunde ta sidorna och uppe på huvudet, så nu har han hockyfrilla :) Men inte en allt för farlig en :)

4 kommentarer:

Malin sa...

Gud va smart! Har jag inte tänkt på... har ju provat att klippa naglarna men inte håret... Fast jag får inte klippa honom längre för Conny... Vet inte om det var för att det blev fult eller snett, han motiverar sig inte...

Mysigt med varm choklad i regnet!

Kram Malin

Fröken Förgätmigej sa...

Mina ungar har total fobi för att smörja in sig om deras hud blivit torr, så det försöker jag göra när de sover, men inte ens det går...de slåss i sömnen!
Men att lyckas klippa håret på en sovande unge tycker jag är en fantastisk bravad och supersmart om han inte gillar det annars!!! Kram L

Aurosiaa /Sanns sa...

Haha, smart drag där! Jag ääääääääälskar när regnet öser ner! Om jag inte är ute alltså, haha. ;P

Du borde verkligen bli fotograf!

Massa kramar

Jeka (Jessica) sa...

Var är du hjärtat?
Jag saknar dina inlägg & din närvaro på nätet.
Börjar bli orolig att ngt har hänt.