onsdag 19 augusti 2009

Suttit på akuten i da :(

Så har skolan börjat även för mina döttrar.

Börjar man i 3:an, som Madicken gör, springer man och möter varran med kramar...
Som Therese som kom springande mot oss när vi kom, så försvann hon och Madicken...


Börjar man i 5:an som Kajsa står man å hänger i små gäng å säger tja, när nån kommer.

Det är Kajsa som står ensam i svart... hennes gäng hade inte kommit en.




Sen kom alla lärare ut, detta är va de "fest tema" förra året va de idrott, då kom alla i nån slags idrottsdräkt, men som sagt, detta året va de fest.


Sen presenterar sig lärarna en efter en. Kajsa och Madicken har samma klassföreståndare, eller mentor som de heter nu för tiden...


Sen försvinner alla in i sina klassrum, jag följde med Madicken in, eftersom ja satt i Kajsas på avslutningen. Det är kul att se hur mycke alla barn har växt under sommarlovet!
Så nu har alvaret börjat igen, me jumpapåsar, läxor och föräldramöten....


Finns det nå goare en att få äta egenodlade grönsaker??!!
Dessa har dock inte ja lyckats med, mina är kortare och tjockare....
Dom här godingarna kommer från torpet (mamma och björnes landställe) Jag fick morötter, lök och potatis. Så dessa och potatisen åkte in i ugnen med lax i går, MUMS!


Just nu är de fullt ös på gatan, dessa små vildingar röjer runt :)
Världens bästa ungar.... fast just nu är det väldigt tyst, så ja måste nog snart gå å kolla vad dom gör.

Min Rasmus


Rasmus


Emmelie
Jag har varit på akuten i dag, å de va som jag trodde, jag har urinvägsinfektion. När läkaren slog mig i ryggen trodde ja att ja skulle tuppa av så sjukt ont gjorde de! :( Kan knappt sitta upp, har så ont i magen. Just nu är de inge vidare kul att vara ensam mamma kan ja lova, för en 3 årig bus Rasmus gör inte som man säger, å har ingen vidare lust att ta hand om sin mamma eller laga mat. I da är ja en hemskt tråkig mamma som faktiskt längtar efter att han ska sova, eller önska att nån kunde komma å hjälpa mig så ja kunde få ligga i sängen å tycka synd om mig själv.

3 kommentarer:

Marita sa...

Jag ser att du mår bra och din skildring med bilder från skolstart i olika klasser är geniala. Du kanske skulle bli fotograf och göra bildskildringar av Sverige? Din blogg är faktiskt kanonfin! Du är ganska kreativ vad jag förstår. Rasmus han ser bara cool ut...
Hälsningar Marita som dyker upp då och då.

Karin sa...

Hej Marita!

Jo tack, ja mår faktiskt bra :) Förutom att ja kissar taggtråd :)

Tack för alla fina saker du skriver, de värmer verkligen!

Kram
Karin

Anonym sa...

Du är inte ensam om just att ha problem med blåsan. Jag tror det beror på att vi haft regnigt och varmt. Flera i min närhet har trassel också. Du är ju en tuffing så bit ihop som du alltid gör!!
Kram Marita