lördag 22 augusti 2009

MUMS bästa grannar!


Ja va säger man, de finns nog inte ett underbarare lag ett mitt Värmdölag :)
De va så härligt att få kliva in i ett omklädningsrum igen med dessa tjejer!
Kortet ovan är på Malin och Emmelie, som inte bara spelar med Kajsa utan även går i hennes klass.


Micke sätter på captensbindelEmmelie. Vi tappade våran riktiga bindel på en match i våras, så vi kör med tejp, varje gång surar jag över att jag glömt att köpa en captensbindel! Att de ska va så svårt att komma ihåg!



Omplåstring redan innan match, Lasse hjälper Julia med ett skavsår.

Jag tog med mig Rasmus på matchen, jag brukar försöka hitta barnvakt till honom, för de är svårt att koncentrera sig på tjejerna när han är med. Men han ville så gärna följa me, så de fick han. Här står han och vinkar och roppar på Kajsa när hon värmer upp, de är hon som kommer sist i bilden.




Han va så duktig och höll sig utanför plan när tjejerna började, innan stod jag i mål och han sköt :)



Men så precis när matchen började kom Rasmus farfar!! Kul att han ville komma och kolla!
Eller kolla och kolla, Rasmus satte honom i arbete direkt å en korv hann vi att tigga till oss också, ja hade glömt plånboken hemma. Inte vidare rutinerat!

Kolla in, vissa Gustavsbergstjejer va verkligen mycke större en våra.


Kajsa-innkast


Matchen är slut, ja har sagt till Rasmus att han kan gå in till Kajsa på plan, vilket han snabbt gjorde. Gustavsberg gjorde 2 snabba mål, tjejerna fegade och gick inte in i situationerna som dom brukar, så vi förlorade tyvärr med 2-0.


Ser ni en liten turkos kille mitt inne bland alla tjejerna :)


Go go go lillebror blir upplyft och buren av plan.
I da har jag lyckats fixa Rasmus rum. Rasmus och Madicken har ju bytt rum... igen...
Luften gick helt ur mig för ett tag sedan och båda rummen har stått i total kaos. Men i da har ja lyckats få ordning på Rasmus rum. Känns SKÖNT! Men stackars Madicken... hon lär knappt komma in i sitt. Dom kommer ju på måndag, mina fina tjejer, så vi får se om ja hinner fixa hennes rum innan hon kommer, eller om de blir staket i morrn. Grannarna har börjat kommentera mitt staket, så ja kanske borde göra de klart......
Ja va helt slut efter allt röjande i Rasmus rum... tänkte, usch fy blä, laga midda, va tråkigt, va ska vi äta.... men som en gåva från ovan hörde världens bästa granna Lotta av sig å undrade om ja ville äta med dom..... ehhh om ja ville!!! Ja fick möggelost lövbiffar med sallad och potatisgratäng! Men gud så gott! Kan man ha de bättre... tror inte de :)

Inga kommentarer: