torsdag 20 augusti 2009

na nananana na nananana na nanananaaaaa

Vad säger man när bästa grannen kommer över med en påse fylld med detta!!??

Jo man säger ÅÅÅÅÅ TACK, å tänker, JIPPY mazariner till middag :) Alla barnen som stod runt om tänkte också jippy, men till dom sa ja vuxet och moget att nej, det är inte lördag i dag, men i morrn kanske vi kan ta en bit var och mysa på. Barnen gick på de. När Rasmus sen smet över till grannen för att "tigga till" sig lite pannkakor..... där stod jag med maten färdig när Emmelie snällt kom ner å sa att Rasmus minnsann satt hemma hos henne å åt. Jaha tänkte ja, å tog mig en mazarin :)

Sen måste ja visa en sak jag är väldigt glad för!! När Madicken va liten hatade hon att tvätta håret (ja ja, hon suckar fortfarande ljudligt och högt när de pratas om att hon borde duscha å tvätta håret) hon fick panik och slog halvt ihjäl sig varje gång hon hal som en tvål gjorde allt för att komma undan vatten över huvudet.

De va jättejobbigt och kändes som ett övergrepp varje gång man med halvt våld kämpade sig igen hårtvättning. Men nog om de, nu skulle ja ju berätta om nått ja va gla över.....

Å de gäller denna lilla badkille! Som är totalt orädd för vatten!


Gladeligen och på helt egen initiativ häller han vatten över huvudet....


Drar bort de värsta med händerna och frågar sen glatt....

Mamma, ligger mitt hår snyggt??
Jaa svarar ja glatt.


Här bak också frågar han??
Japp, bak me , jättefint är de, svarar jag.
Bra säger han och fortsätter hälla vatten över huvudet.



Kolla hur de rinner utan att han bryr sig utan leker vidare!!
Helt fantastiskt tycker ja, skönt att han är så orädd för vatten :)
I dag är de ju torsdag... de vet ni nog :) Men här hemma i Ösbydalen är torsdagar veckans höjdar dag... dagen vi väntar hela veckan på... dagen då GLASSBILEN kommer!!
Vi satt väl ca 30-40min å väntade på glassbilen i da. :)
Jag hade tagit med mig kameran, för ja ville videofilma och visa er hur lyckliga barnen är när glassbilen kommer, lika stort som jultomten!! Men batterierna i kameran va slut!!! Prutt! Får bli en annan gång!
Tjuten som kommer från barnen när glassbilen närmar sig är i falsett, överlyckliga, förväntansfulla och olidliga för oss vuxna!
Ja skratta lite å frågade grannen (Calle) om de inte vore jättetrevligt om vi skulle fira jul ihop :) Han såg dock inte lika road ut, han såg nog dessa tre skrikande barnen framför sig, otåliga, rivandes i paket och falsett skrikande efter tomten hela dan :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Karin, jag har glömt mobilen hemma..tror du hade skickat ett sms som jag inte hann läsa.. Finns på facebook om det är något! kram Jenny

Marita sa...

Ärligt talat, har du funderat på att bli fotograf? Du är bra och hittar bra och kul motiv. Dessutom lever fotona. Jag skulle gärna vilja ta fina kort på mina hundar t ex men har inte din förmåga att få bilderna att leva. Det måste väl fler människor ha sagt?

Marita sa...

.....och så mazariner.........fattas bara en kopp starkt kaffe och lyckan är stor