torsdag 3 september 2009

Utan midda i da....

Ja vill att ni ska veta att ja mår inte dåligt psykiskt över att den där "sälja bokhylle grejen", inte alls, ja tycker faktiskt att ja gjorde en bra gärning, ja kände mig lite stolt efteråt, för att ja orkade bära upp bokhyllorna Vist, de är klart att pengarna svider, men inte så, så att de stör mig inte allt för mycke, va bara tvungen att få klaga av mig lite :)

Så här ser mitt vardagsrum ut nu :) Nja inge vidare roligt, tomt men rörigt. Min mamma säger att hon har två små billybokhyller ja kan få låna, å så småningom kommer ja kunna köpa nya bokhyller.... ja läääängtar, ja vet precis hur de ska se ut, bara pengarna som saknas :)


Så här ser en vanlig kväll ut hemma hos mig, i bland har jag upp till 8 barn hemma hos mig, ibland helt tomt (för att alla är ute å leker) I går va de tre, Rasmus å "bästa grannarnas" barn.

Dom är goa å lugna, tittar på barnprogram.....

Min Rasmus va dööö trött, han höll på att somna i soffan....
Kolla in Rasmus L, underbara ögon, stora och bruna.
Men så plötsligt får dom för sig att dom ska kolla på you tube. Rasmus älskar you tub, där kan han kolla på allt från pippi långstrump till skrattande bebisar. Men han har fått sig en ny favorit! En låt farfar har visat honom, som just nu går runt runt runt, ni anar inte hur många gånger han kan lyssna på "husvagn" av galaenskaparna, från Macken filmen!

Lite kul, för att för ca 20 år sedan va de min favoritlåt, nu är de hans!


Men det är inte lungt å stilla hela tiden inte..... , dom byter låt och plötsligt är de full fart :)
Underbara fina ungar :)

Hade tänkt att vi skulle äta kyckling i dag, hadde köpt en färsk, blandat till marinad på smältsmör, honung, vitlök, rosmarin, soja, salt och peppar. Tänkte vi skulle äta de me potatis, gräddsås och gele.... men när ja öppnar kycklingen slår en stank mot mig :( Ringer ner min kära mor för att fråga om ja har rätt, att den är dålig. Den där kan ni inte äta, ni skulle bli så magsjuka om ni åt den, konstatera hon... så nu ligger middan i soppkorgen :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Jo, det är scrapmässa/pysselträff i Uppsala lör och sön. Jag ska bara dit å kika å shoppa lite, inte scrappa :)
Men det ska bil superskoj! Kika på
http://www.cardsofmaria.se/webshop.html
Kram Karin

Anonym sa...

Du kan väl skämta lite om bokhyllegrejen senare. Det är verkligen en s k "kultare" som jag brukar säga. En historia att underhålla folk med på middagar och fikaraster. HOppas den givmilda och rara grannen /"vännen" läser den här bloggen och förstår hur töntigt hon betett sig