söndag 10 januari 2010

Hej då julen

Familjen Dahlin tackar för en underbar jul 2009.
Men nu är den förbi och nedpackad.

Ser ni oss tre i kulan? inte, klicka på bilden så blir den större.

I går packade en naken Rasmus och jag ner julen.
Om ni tycker Rasmus ser rund ut i ansiktet e de nog för att jag sitter på golvet å fotar.




Rudolf med röda mulen..... :)




"mitt hjärta är ditt"


Jag kommer sakna dessa underbara blommor som sprider en så underbar doft!
Men alla 20 hyasinter ja haft är sparade, i vår åker dom ner i jorden igen!

Söta änglar har åkt ner i lådan igen. Dessa har jag haft i 10 å 9 år. En för Kajsa och en för Madicken, mina änglar. Har två änglar för tjejerna i granen också.




" kärlek är du och jag"
Detta är egentligen en godiskål som jag köpte för några år sedan.
Men just nu får de va en kruka :)
Jag känner mig glad och lycklig just nu! Känns skönt att ha nån att dela denna kalla å mörka årstid med. Planera, drömma och mysa me! I love it!
Å så blir ja lite rädd! Såg ni va de va för blomma ja hade köpt till "krukan"???
En kalancho! En äkta tantblomma!!! Å nej, de börjar gå utför! Ja börjar bli tant!
Stora rejäla trosor å tantblommor.....
De va städat å fint en liten stund här hemma.
Tog mig hela dan! hade en biljard granbarr överallt. Har tvättat av alla hyllor mm
å tvättat kuddar och filtar. De tog Rasmus 1 sekund att stöka ner igen.... bilar överallt!!
Men i går hade vi en mysig kväll, rent och fint å fullt med tända ljus!
Vi köpte gott kött och gjorde egna pommes frites, lånade pappas fritös, kul å gott.
Blir nog samma i dag me, så kul va de. Å Micke gjorde egna chips. Mums.
I morrn kommer tjejerna! Lääängtar!

Inga kommentarer: