fredag 1 januari 2010

Nyår

Så har de blivit 2010!!
Spännande!! Ni som följt min blogg de senaste året vet att ja har haft ett sjukt tufft 2009!
Ja hoppas verkligen att 2010 blir bättre för mig! Men på nått sätt känns de i kroppen att de nog kommer bli ett bra år.

Självklart har ja en massa nyårslöften....
Att ta tag i vikten.... säger ja varje år
Att orka springa hela vårruset.... säger ja varje år
Att va en bra, lyhörd å tolerant mamma..... säger ja varje år
Att va en bra "fru", ja menar inte att ja skall ta hand om å passa upp på min man, utan att bli en bra livspartner, en man kan dela skratt, tårar och vardag me.

Vi hade ett mycke trevligt nyår!
Vi åt massor, prata massor, drack lagom, barnen stojade, vi sköt raketer, en bra kväll helt enkelt!

Micke å ja hade köpt "Thailandballonger" en till varje par som kom på festen.
Här skickar Micke upp våran.






De snöade på oss när vi sköt raketer, Rasmus Lindqvist tyckte de va kallt å gick hem till mamma som satt hemma med vovven. Dom andra barnen tjöt av lycka över alla raketer.



Micke L häller upp skumpa till mig :)



När de braka på som mest, sprakade å smällde de överallt!
Så pass mycke att Rasmus tyckte de va liiiite läskigt.

Tänk va konstigt de kan bli när man tar utan blixt, men vacker endå.


Rasmus med tomtebloss


Mika och Vilma


Micke å Thomas har precis släppt Thomas och Mikas ballong





Söta bästisar, Rasmus och rasmus :) Rasmus har tagit av sig finkläderna å hoppat i tomtedräkten, som funkar som pyjamas när de inte är jul :)


Fialoppa Vilma som me flit gjorde konstiga miner när man skulle fota :)

Arga minen :)


Rasmus L visa hur man festar som en hel karl, slipsen i pannan :)


Bästaste bästa grannarna!!! Lotta Calle Emelie å Rasmus


Å så en bild från i början av veckan när vi tände ljus på pappas grav, mycke snö, man fick pulsa fram till graven. Rasmus å Kajsa fick sitta kvar i bilen.

Å här en liten film från när Rasmus gav napparna till tomten :)
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA

8 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Va mysigt ni verkar ha haft det. Hoppas ni piggnat till efter era nattliga bravader.

Kram.

Sanny och Helena sa...

Klart vi ska orka springa hela vårruset! Vi ska slå hastighetsrekord:) Och skåla i skumpa efteråt!
hälsningar prusseluskan

emily.ringstrom@hotmail.com sa...

Hej,
Får man fråga var du har köpt thailandballongerna? Fu får SUPERgärna maila mig!

Fredrika från ica sa...

Ser ut som ni haft ett gott nytt år! Det är dags för Micke att sluta med spikes/stubb nu. Han är ändå familjefar. Du får styla honom!

Evelina A-F sa...

Jag brukar skriva en kommentar då och då. Jag missar aldrig ett inlägg du skrivit. Jag vill bara tacka för en underbar blogg du har. Jag har följt hela ditt 2009, alla dina fina inlägg men också följt din sorg. Kanske känns det konstigt att en främlig kan följa en liv, men du är så genuin och äkta. Det lyser om dig och din familj.
När jag började läsa din blogg hade jag en pojkvän, vi var då tillsammans i 2,5 år. När du separerade ifrån Micke grät jag med dig, men lärde mig av din styrka att ta hand om de nära och kära. Men jag fick också se ditt liv sakta igen byggas upp. Du var så jädrans stark, så himla imponerande. Och du hade det tufft i skolan, pluggade massor men hade också ett hem att sköta, barn att ta hand om, vara en god vän men också fru.
Nu är det jag som blivit singel efter 3,5 år. Jag hade livet utskatad för mig redan: jag skulle när som helst bli sambo, han skulle börja läkarlinjen och jag jobba där han kom in, vi skulle förlova oss, vara lyckliga. Vi var bästa vänner och alla var så avundsjuka på oss. Så kom smällen i september 2009. Jag hade sagt upp lägenheten redan, sagt upp allt. Slutat på jobbet. Mitt 2010 skulle bli som en drömsaga. Men så kom smällen. Jag låg på marken och grät och orkade inte andas. Vad skulle hända nu? Han började på sin läkarlinje i januari och hittade snabbt en ny tjej, är sambo med henne, och jag var kvar, ensam och övergiven. Flyttade hem till föräldrarna. Sörjde. Men sen kom vändningen - jag tänker inte ligga är, sa jag. Jag är ensam - men jag har inga att ta ansvar över än mgi själv. Nu ska jag förverkliga mina drömmar! Så om 5 dagar reser jag. Ett halvår är jag borta i sydostasien och ska arbeta där med olika sida-projekt med människor i nöd. Framtiden är min. Jag ska göra det jag vill nu. Fokusera. Glädjas. Kämpa. men visst svider det, och nervositeten i magen smyger sig på. Men det är mitt liv jag ska leva nu.

Orkade du, orkar vi andra. 2010 är ditt år. Jag önskar dig allt gott att utvecklas, glädjas, skrattas, inspireras och lyckas med allt du åstakommer. Åtminstonne lära dig av alla utmaningar livet ger dig. tack för en superbra blogg. Du inspirerar oss andra. Kämpe! Evelina

Karin sa...

Hej Fredrika från Ica.

Jag är lite osäker på om du menar frisyrn eller skäggstubbet....

Om de e håret du menar får du helt skylla på mig.... de är nämligen jag som klipper stackarn, om de e skägget du menar får du också skylla på mig, ja gillar två dagars stubb, de ser sexigt ut tycker ja ;) Han är trotts allt en hantverkare å ingen kostymkille :)

Gott nytt år på dig!
Kram Karin

Karin sa...

Å KÄRA Evelina!!!

Tänk va livet "slänger" med oss när vi tror att vi är som säkrast!
Jag lider med dig, vet precis hur du känt men känner också styrkan i ditt inlägg! Tänk va snabbt du kom på benen igen! Duktig tjej! Å tänk att du skall åka iväg så läääänge! (hoppas du kan kolla min blogg endå då å då!:)

Det finns en andledning till varför jag "ger" så mycke av mig själv i bloggen å de e för att jag är trött på att alla håller allt jobbigt inom familjen å bara visar allt fint, så att alla vi andra tror att vi är dom enda i världen som har det jobbigt, tufft, gnatiga ungar, stökiga hem å jobbigt plugg.

Känns endå skönt att all min sorg kunde leda till nått bra, att du fick styrka ur den, för de kan ju bara bli bättre. Att börja från noll, ingenting, de betyder ju bara att de kan bli bättre.
Å du har alldeles rätt, 2010 är vårat år!!

Lycka till ja skänker en massa styrkekramar till dig, å glöm inte att ta me nått som håller magen i balans nu när du åker till främmande länder (säger tanten som jobbar på hälsokostaffär ;)

Kram kram å gott nytt
Karin

Fredrika sa...

Jag tänkte på frisyren :-) Håller med, det får vara lite stubb ;-)