söndag 21 februari 2010

Helgrapport

Glatt par från kryssningen

Nej vi har inte haft kalas i dag...... detta är vad min man ville ha till frukost i morse!!!

Micke skulle hjälpa sin syrra att flytta i morse, men kom inte ut genom dörrn! Den satt fast! Så till slut fick han hoppa ut genom fönstret och öppna från utsidan! Helt sjukt va e detta för väder?? Å inte slutar de snöa, nej de kommer bara mer å mer!
När han väl kommit ut å skulle åka iväg fick han inte igång bilen....
Inte ens med hjälp av hans pappa med startkablar, helt död! Så det blev ingen flytt, bara en besviken man som va sugen på allt möjligt konstigt.
Så efter att han väckt mig med Rasmus monstermask.... kul äkta man man har!! Så steg ja upp å började baka, han önskade sig äppelpaj, hallongrottor och mjukpepparkaka...


Hade de varit "vanliga" jag hade jag gjort honom sällskap och också ätit kakor till frukost, men "nya" duktiga ja gjorde mig en grov macka och papprika som jag år innan jag tog en hallongrotta och lite äppelpaj :) Kände mig mycket stolt faktiskt :)

Tjejerna och Rasmus sov hos farmor och farfar när vi var på kryssning, tjejerna tyckte så mycke om "farmors" (de e ju Rasmus farmor) te att hon skickade med de hem till oss, så i morse blev de härligt löste. Vackert och gott.

Rasmus ville självklart också baka när jag gjorde de, så jag tog fram den pepparkaksdegen som blev över innan jul :) Rasmus och Kajsa satte genast i gång och bakade pepparkakor :)




Ni kanske undrar varför Rasmus har sin tomtedräkt på sig.......
Jo så blir de när mamman hamnar efter med tvätten å stackars sonen inte har en enda ren byxa!!! De enda mjuka vi hade som va rent va tomtebyxer, så de fick bli tomtestass i da :)


Stackars lilla mannen va bra kall och blöt om fötterna efter sitt lilla äventyr ut genom fönstret och sen inte få igång bilen, så han fixade sig ett fotbad, innan smög han ner isbitarna i sängen hos mig, så ja tycker fotbad va bättre!


Jag gjorde ett pepparkakshjärta till mina föräldrar när ungarna tröttnat på att baka. Hjärtformen har "pappa" Björne gjort själv på Skansen där han jobbar i plåtslageriet vissa helger. Bara till mig, ja önskade mig ett stort hjärta.



Ja vet, man skall inte klaga, man skall vara posetiv..... men ärligt, den stora högen till vänster är grillen, framför tjejernas cyklar å rakt fram är utebordet....



På framsidan är de snö nästan enda upp till staketet!
Blommorna är dom vi gav varran på alla hjärtans dag.

Å så Birka kryssningen......

Ja hann inte ta kort på första omgången mat jag tog, räkor lax och aioli, aiolin är så sjukt god att ja ville smyggla me lite hem i handväskan!
Här är de oxfilé å b-sås :)


Mickes efterätt


Osttallrik


Min efterätt



Efter maten satt vi en stund å kollade på alla som dansa till dansbandet.....




Innan vi gick upp på discot å dansa lite själva


Micke å jag på vägen hem


Å vad gör ni på lördagkvällarna??
Vi har mums mums krig.....

Men jag kan gott å stolt berätta att Micke självklart fick igen å såg likadan ut han me! :)


Å så kollar vi OS så klart! De senaste dagarna har jag gråtit varje dag, å va ja älskar OS så underbart, spännande, läskigt å kännsloladdat! LOVE IT

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så mycket gott du visar! Jag blir så sugen på alltihopa. Gullig du är som bakar åt din man på morgonen. Men efter de där äventyret kan han behövd de stackaren. Kram