fredag 5 februari 2010

Sjuk liten kille hemma

Ok, ja börjar ruttna lite på all snö!
Men i da när ja gick till jobbet sken solen på mig fast klockan va 14.30!! Ljuvligt, va gla man blir då. Tänk att de är ljusare längre nu. Å i morse vaknade ja till fågelkvitter, vårfågelkvitter :)

Rasmus har varit sjuk några dar, liten, han har haft högfeber å i går sov han mest å andades så snabbt. Inge vidare. Å så ja då, knäppaste mamman av alla...... hade ätit en apelsin å lagt skalen i en kökshanduk, så på kvällen hostade Rasmus tills han kräktes, ja tog de första bästa, handuken med skal i, sen slängde ja in den i tvättmaskinen med allt annat han hade kräkt ner å satte på...... japp, ja tvättade apelsinskalen.... herregud va e de me mig, vart e min hjärna???

I kväll ska vi mysa, ja har inte ätit godis eller druckit cola på två veckor, bestämde mig för att göra ett litet mini uppehåll när ja kände att de började bli lite väl mycke cola å godis. Men nu har de gott två veckor å ja skall gå till affären å köpa lite gott innan ja går hem.

I morrn ska ja me bästa Malin på scrapmara, måste säga att efter vernissaget är scrappa de sista ja vill göra! Men de skall bli så kul att få sitta några timmar med Malin så prata å nått skall ja nog lyckas åstakomma i scrappväg i morrn!

1 kommentar:

Katja sa...

Hej!
Det var så härligt att höra din röst igår. :)
Nu när jag har varit hos mamma så kommer jag plocka med mig en massa kort hem och då vill jag ju scrappa med dig. Tror du att vi skulle kunna få ihop en sån dag?
Hälsa alla fina!
Stor kram