lördag 27 februari 2010

Ja ser de töa :)

Ja ser de töar ja ser de töar
De va ju roligt hurra
Nu åker vantarna av å blommorna fram
För nu kommer snart våren tjoho va man blir gla :)



Ja ja, ja vet, de va lite å ta i, men vist känns de härligt när man ser hur snön börjar ge upp




Snart sitter bland blommor igen å undrar varför vi klagade över snön,
vi fick äntligen en riktig vinter som vi drömt om så länge


Men vinter å snö i all ära, ja vill vår/sommar å kunna
äta frukost ute i trädgårn! Om de nu finns nån trädgård kvar under all snö!!??


Å vart kommer allt vatten som blir när snön smälter ta vägen??
Vi kommer säkert få en ordentlig pöl i stället för trädgård.
Synd bara att de blir så slaskigt när snön smälter bort, de e nästan dax för mig att ta fram gummistövlarna när ja går till jobbet.
Jag jobbar just nu å för en liten stund sedan var mina svärföräldrar inne i butiken. Med sig hade dom en påse full med nya färgpatroner till min skrivare och nya fotopapper!!!
Ååååå ja blev så glad!
Ikväll kommer min lillesyrra, hon åker snart till Afrika på praktik!
Kändes häftigt i början, men nu börjar de kännas jobbigt! Tänk om de händer henne nått!
Men de tror jag inte, ja tror hon kommer få en helt fantastisk resa som hon kommer ha glädje/nytta av resten av livet!

1 kommentar:

Mia sa...

Härliga bilder stumpan. Vi fick våra utemöbler demolerade idag av isblock kl 6 på morgonen så nu har vi inga utemöbler igen. KUL att de kan skotta taken i Stavsnäs...
Nåja, försöker hitta info om fortsättarkursen i mars, men kan icke hitta någonting. Har du tips på hur man kan anmäla sig då?
/Mia