måndag 13 augusti 2012

Första arbetsdagen

Tjohoooooo!!!
Ja överlevde min första dag på jobbet!! Å med bravur måste jag tilllägga :)
Ja trodde det skulle vara svprare att komma upp och att jag skulle dö av trötthet under dan.
Men tröttheten höll ja i shack :)

Däremot va de sådana där andra typiska första dan grejer...

Inge mjölk fanns de på jobbet ( vi får faktiskt mjölk till te't/kaffet på vårat jobb :) så de va inte så gott som de brukar att dricka te, sockret va slut= tråkigt att äta cornflakesflingor å filmjök utan lite socker på :/ ja tog dock bitsockret å banka de till strösocker :) å så hade nån snott min mugg!! Min stora härliga temugg utan öra.... Ja såg snabbt vem de va men våga inte säga nått :/

Sen hade ja fått för mig att jag skulle klara en hel dag i mina nya stela jeans.... Shit efter lunch höll ja på att döööö av smärta i magen!! Dom sitter åt på helt fel ställe :( som tur va kom min mamma " räddaren i nöden " me andra braller :)

Å sen, dagens värsta!!
Min stackars lilla Madicken har i flera dar haft feber å så ont i halsen att hon inte ätit eller druckit nått på 3dar.
Vi gick till akuten med henne ida...



Dedär me att sitta å väbta är inte Rasmus grej...
Läkaren kolla på henne och trodde att det var en halsböld!!!
Stackars liten Madicken blev så rädd och ledsen. Ja ringde hennes pappa som va snäll nig att lämna jobbet och komma å hämta henne för vidare transport till Huddinge sjukhus, där halsbölden skulle stickas hål på!!

Som tur va så var det ingen böld utan bara en väkdigt inflamerad halsmandel... Som fick dammsugas.... Ehhhh
Hon kom dock hem glad och har pratat i ett!! De brukar hon göra, men på nått sätt hade man vant sig vid en tyst Madicken ;)




På kvällen övade Rasmus på hur man knäpper fast en bebis i bilbarnstol :)



Säg hej :)



Det är tur att syrran fortfarande har lite docker kvar man kan öva på ;)







Spark spark spark!!!
Shit va hon sparkar!! Nästan jämt. Hur ska detta sluta?? :)
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: