torsdag 2 augusti 2012

Städdag!

TACK för alla possetiva kommentarer både här och på facebook!! Jag va lite rädd att få skäll, men jag fick bara förståelse och det var väldigt skönt!!

Jag mår mycke bättre nu, psykiskt, å era fina kommentarer hjälpte helt klart till me de.

Igår kände jag mig redan bättre :)
Vi åkte över till några goda vänner och fick "gofika" ;)
De va skönt att få lämna hemmet ett tag.

Rasmus var som vanligt badsugen, så efter fika, mys, massa prat, klappa kanin och lek med deras yngsta mycke bestämda dotter åkte vi å tog ett dopp... Eller rättare sagt tog Rasmus ett dopp....






Micke och jag satt kvar på stranden och titta på vår lilla säl :)
Jag njöt av en yoghurt med nötter, honung å en varm kopp te :) de blåste som den, så varmt te satt fint. Rasmus lider inte av kyla, han badar å badar å badar!



När vi kom hem plockade jag bort lite av äpplerna på vårat lilla äppelträd. De är för många å min tanke är att dom som är kvar nu skall bli större och godare.



Som ni ser finns de många äpplen kvar :)



Rasmus hjälpte mig att plocka av lite vinbär och krusbär. Min tanke va att frysa in vinbärna och ha dom på filen i vinter...
Men Rasmus älskar dom, så han äter i samma takt jag plockar. Vi får se om jag hinner få in några å frysen :)



På kvällen blev ja så sugen på denna gamla godingen!
De va mååååånga år sedan jag åt banan/choklad :)
De gillades av både Micke och Rasmus :)

Idag kommer min finaste Madicken! De ska bli så mysigt att få ro om henne lite. Fram till lördag är hon och Rasmus här, å på lörda kommer Kajsa.

Maddes rum... OMG!! ni kan inte föreställa er hur de ser ut där.... Ni vet dom där programmen på tv där dom visar folk som har sjukt skitigt/stökigt hemma. Oftast från USA... Så ser Maddes rum ut :( jag har tjatat å tjatat å bråkat om att hon ska städa. Jag har städat med henne och åt henne.... Tillslut gav ja upp och tänkte att hon får väl bo i en svinstia om hon vill...



Under båda sängarna ligger de skit, på byråerna överallt! Å damm!!
Men nä, ja står inte ut längre... Så ida åkte Rasmus och Micke och bada medans jag städade Maddes rum.... 5 timmar och 5 soppsäckar senare såg de ut såhär!!!



Som tur är hjälpte Micke mig när han kom hem från stranden...
Å va glad han blev över att få hjälpa mig ;)



Men jag är för kort och för gravid för att klara allt själv :/
Jag kan lova er att min mage gjorde sjukt ont på kvällen, å höfterna ska vi inte prata om!!
Jag hoppas verkligen jag kommer ur sängen i morrn, för vi ska åka till slottet! Ska bli spännande :)

-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: